80%

 
Kroppen:
Senaste veckan har ryggen börjat värka och jag har börjat samla vätska i fingrar&fötter.
Gissa om jag är glad att jag slutar jobba denna vecka?! :)
Jag har gått upp 6.6 kg och det känns rimligt och bra.
Jag har inga nya bristningar och huden är i samma dåliga skick... Finnar över rygg&bröst.
Jag vaknar runt 03 på natten och ligger vaken i 2-3 timmar, kroppen förberedder sig...
 
Känslor:
Lätt att gråta... hehe.
Vill bli ompysslad och älskad.
 
Oro
Känns stabilt! Självklart spänd på hur jag kommer reagera på smärtan och allt kring förlossningen.
Råkade läsa om någon vars barn dog i magen i v 37,inte så smart. Men försöker att inte tänka katastroftankar...
 
Maten/cravings/träning
Har gått som på räls senaste veckorna. Tränat 4-5 pass i veckan plus promenader/cykling,mått så bra och varit så pigg :)
Inga nya cravings, messmör är fortfarande bäst <3
 
Framtiden och längtan
Så nyfiken på vem som bor i magen men bara hoppas och önskar att den lilla är frisk och mår bra ♥
 
Vi har bestämt oss för att föda i Gävle. Gävle är ju hemma för mig, har all släkt där och flera att åka till om vi skulle komma in för tidigt,i Hudik känner vi ingen.
Och Gävle är närmre Uppsala om nåt skulle hända...
 
Nu ska jag fortsätta boa och ladda, om Bolla kommer runt BF är det 7-8 veckor kvar och det ska bli jäkligt skönt.
Men känns som att det ska försvaras att man vill gå hem tidigt?
Jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb och står hela dagarna,lyfter,vrider,hukar,böjer osv, det orkar man inte hur länge som helst. Jobbar dessutom mycket kvällar och kör bil till jobbet 5 mil enkel väg.
Glad att jag går hem medans jag är pigg och inte jobbar vidare och tillslut får massa krämpor som jag måste återhämta mig ifrån sen.
Jag är nöjd :)
 
Läs om 
50%
60%
70%
 
 
 

Kommentarer
Postat av: helen

Det låter som ett oerhört vettigt beslut! det finns faktiskt saker i livet som är viktigare än att jobba, även om det typ är tabu att säga sådant nuförtiden. Som att skapa LIV, till exempel! Jäs på.

Svar: I will :)
Li Blom

2015-03-21 @ 20:04:35
URL: http://overgrownemo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0