60%!

Då är jag 60% gravid!
Skillnaden mellan 50 % och 60 % (exakt 4 veckor men samma nagellack såg jag nu ;)
 
På måndag ska jag till barnmorskan för första gången sedan inskrivningen,ser fram emot det :)
 
Kroppen: Nu har jag gått upp 3.6 kg från start eller 0.7 kg från plusset,beroende på hur man ser det :P
Jag känner mig mer påtagligt gravid nu, jag studsar inte upp ur soffan eller sängen längre.
Kissar som en galning om nätterna, jag har alltid varit en skvättare så 1 gång per natt är jag van vid även om ogravid men natten till fredag var jag upp 6 gånger och natten till lördag 4 gånger... Lite väl ofta redan tycker jag.
Jag är fortfarande trött och tycker att det är jobbigt att ha flera aktiviteter inplanerade flera dagar i rad (hej pensionär!)
I fredags träffade jag Sara,gick på stan i Gävle,Fannys examensfest,sov hos mormor. På lördagen hälsade  vi på Madde och Fredde,var på kalas sen var jag helt slut. Idag står jag över ett kalas av den anledningen,pallar inte just nu.
Börjat känna sparkar även när jag är aktiv dagtid och igår fick blivande farmor&farmor känna sparkar, de första som känner förutom Fredrik.
Huden har blivit lite bättre och jag har inte fått några bristningar vad jag kan se och jag har fått hormonrand.
 
Känslor: Jag vill gärna vara med Fredrik JÄMT och att han ska bekräfta mig ofta.
Har stort bekräftelsebehov annars också men helt klart extra nu. Gråtit en del på senaste.
Känner mig dock lycklig i mig själv&graviditeten, älskar att vara gravid ♥
 
Oro: Fortfarande hur det ska gå att jobba. Känns bra än så länge men måste tänka efter både en och två gånger innan jag kommer på att jag ska be kunden ta fram vikten istället och att jag faktiskt kan visa övningar utan belastning :P
 
Maten/träning/cravings: Äter mer lagad mat nu, är äntligen sugen igen! Skönt!
Har inga nya cravnings, messmör är fortfarande det bästa ♥
Träningen har gått sådär senaste månaden för jag har varit förkyld så länge. Denna vecka har jag iaf fått till 3 styrkepass och 1 långpromenad :)
 
Framtiden och längtan: Börjar bli riktigt taggad inför förlossningen!
20 mars går jag hem :D Ser fram emot att boa,läsa,vila,baka och laga matlådor.
 
Här kan du läsa om 50%
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0