Jag vill ha snitt

Om ni läst min blogg ett tag vet ni att jag var sjukt peppad på förlossningen med Vira. När det var 2 veckor kvar upptäcktes det att hon låg i säte och det blev planerat snitt. Snitt må ses som en "enkel utväg" Men det kan jag starkt dementera. Smärtan efteråt är inte att leka med och läkningsprocessen väldigt lång. Dessutom en stor och riskfylld operation. 

Efter snittet infann sig NOLL revanschkänsla. Trodde att jag skulle bli ännu mer laddad men ju mer tiden gick desto räddare blev jag. När jag inte är gravid så är jag dösäker på att jag vill bli snittad igen. När jag blir gravid så blir jag osäker och tagit det som kroppens sätt att säga att det går. Berättade detta på inskrivningssamtalet så min BM visste att jag var osäker. Började lyssna på Förlossningspodden på väg hem från jobbet och det slutade alltid med att jag kom hem och gråtandes. Ångest ångest Ångest! Mest för mina känslor. Står för att jag vill snittas samtidigt som jag känner skam och skuld. Gråtit många tårar över detta och det här inte varit ett lätt beslut men i fredags träffade jag min bm och en remiss skickades till läkare Ang planerat snitt. Det kommer kanske inte bli så men känns skönt att jag tagit steget.
Svåraste är väl att se till mitt och barnets bästa och stänga ute andras åsikter och värderingar...


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad är det du är rädd för med förlossningen? Är själv jätterädd så skönt att höra hur andra tänker :-/

2017-08-10 @ 22:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0