Vändningsförsöket

Med tanke på sidvisningarna antar jag att ni är nyfikna på hur det gick idag? :P

Vi hade tid 08.30 och familjen seg kom iväg
en kvart senare än tänkt men vi hann både i tid och fick sitta och vänta för det tog nog 20 min innan vi fick komma in på ett rum.
En gullig barnmorska klämde på magen och satte CTG som jag låg med i typ 30 min.
Sen kom en ST-läkare och pratade och kände.
Sen kom även en läkare och tillsammans med ST-läkaren kollade de på Bolla med ultraljud. 
Mycket riktigt: Huvudet vid revbenen på höger sida,fötterna på vänster sida. Precis som h♡n har legat hela tiden... Övertygad om att min barnmorska har missat det...
Gott om fostervatten och mönsterbarnet skattades till 3200 gram,-1 % i avvikelse. Det hördes dock på läkaren att 38 fulla veckor var i det senaste laget för ett lyckat vändningsförsök.
Därefter fick jag en infart i handen,byta om till nattskjorta och fick läkemedlet som skulle göra att livmodern slappnade av och jag skulle få hjärtklappning. Oj jävlar vilken hjärtklappning,svettningar och illamående. De greppade tag rejält och försökte vända,JA det gjorde ont! 
Försökte andas igenom men med hjärtklappningen&illamåendet var det inte lätt!
Och Bolla gav sig inte utan en fight...
Så nej, det gick inte.
Vi fick ingen tid för snitt denna vecka för det var fullt så snitt i v 39+5 är ju också i det senaste laget... Risken finns ju att vi får åka in akut. Vi har gjort det vi kan,jag är inte besviken för senast i mitten på nästa vecka får vi träffa vårt barn och det känns helt fantastiskt ♥


Kommentarer
Postat av: Frida Forsblom

Nä fy vad tråkigt.....speciellt om det är dom du säger att hen har legat lika länge :-/
Hoppas bebis håller sej inne tills dess nu då.
Lycka till!

Svar: Tack :)
Li Blom

2015-05-04 @ 20:44:05
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Linda

Hur pass tidigt kan det göras vändningsförsök? Jag är i v28, ett gäng veckor kvar, så det är himla spännande att läsa det du skriver! Lycka till!

Svar: V 35-37 är optimalt tror jag att jag läst för att de ska vara lagom stora och inte ha allt för mycket tid för att vända tillbaka :P Vecka 39 var iallafall för sent...
Li Blom

2015-05-04 @ 21:38:23
Postat av: Anonym

😂

Svar: ?!
Li Blom

2015-05-05 @ 16:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0