Sista dagen som gravid

Det här med planerat snitt är lite galet,man vet precis hur&när allt ska hända.
Sista dagen som gravid (tisdag 12/5) sov jag 4 timmar. Trött!
Vi skulle vara på Gävle sjukhus kl 11.30 för information om snittet.
Vi var tre par där,de ena paret väntade sitt andra barn och de andra sitt tredje. 
Det var bara vi som hade bebis i säte vilket återigen konstaterades med ultraljud. 
Vi skulle infinna oss 06.30 dagen efter men vi hade (o)turen att få sista snittiden så vi behövde inte komma förrän kl 9.
Vi fick veta alla rutiner och träffa narkosläkaren som dubbelkollade om jag var frisk,förklarade lite mer om spinalbedövningen och hon sa även att jag strålade,hehe bra doktor ;)

Vi lånade kusin Emelies lägenhet,lämnade grejer,käkade lite lätt på stan sedan var vi på bio med min lillebror. The Avengers såg vi,helt okej film men jag började bli så trött så jag övervägde att sova lite men ett toabesök piggade upp.
Vi åt sen middag på Church street,jag skulle ju fasta fram till snittet.  En rejäl drink&entrecote med dollar chips&gucamole satt fint.
Vi tittade på varandra djupt i ögonen och det pirrade härligt inför morgondagen,ingen nervositet för oss båda. Bra dag där vi fick med att gå på stan,bio och middag,vet ju aldrig när vi gör sånt tillsammans igen. 

Vi sov som stockar i 7 timmar,så skönt att vara utvilad inför den stora dagen!

Själva snittdagen får ett eget inlägg! Vi bad en ssk fota under hela tiden på operation så vi har hur mycket bilder som helst från spinalen,skalpell tills hon är ute. Såå kul att ha! Kommer dela med mig av några bilder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0