Att längta och att plussa

Jag tycker det är superkul att läsa plushistorier och lite bakgrund,hoppas ni också tycker de? :)Om ni läst min blogg ett tag så vet ni att jag för ett par år sedan inte alls ville ha barn. Det finns en rad olika anledningar till det som jag inte riktigt kan ta upp här men som de allra flesta sa: Du kommer ändra dig!Och det gjorde jag i ungefär samma sekund som jag träffade Fredrik. Brukar skämtsamt säga att det är en instinkt a la grottmänniska: Det här är en man som kan göra eld och jaga till familjen ;)
Vi längtade iaf som tokar efter att utöka familjen men bestämde oss för att gifta oss först,för det var nåt vi ville göra men som inte verkar bli av om man får barn först ;)Och jag ville vara fit&full på bröllopet även om Fredrik försökte övertyga mig om att göra en Blondinbella men de är inget för mig.Så när vi väl var gifta så var det äntligen fritt fram, efter nästan 1 års längtan och planerande. Blev så avundsjuk på alla som gick ut med sina graviditeter fastän vi bestämt att vänta och inte aktivt försökte. Så ni kramar och respekt till alla ni som kämpar och försöker ♥
 Jag testade negativt 2 ggr först,båda lite för tidiga test men vi var på bröllopsresa och vinet flödade så jag ville veta.Men efter de andra testet hände det nåt... tuttarna exploderade. Gjorde mig misstänksam men ville inte få upp förhoppningar. Lördag 30/8 tassade jag upp på morgonen och tog ett digitalt test. Pulsen rusade men jag försökte låtsas som att de var lugnt. 3 min väntetid. Satt i ett hörn med testet på bänken. Vägde mig men höll handen för testet. 3 min har gått.Blev chockad! Hur man nu kan bli chockad när man planerat nåt så väl! Ler mot min spegelbild och smyger mig ned i sängen till en halvsovande Fredrik. Börjar prata lite och säger:-Oj väckte jag dig?-Ja jag hade precis somnat om...-Förlåt men det här är ganska viktigt säger jag och räcker över testet.Vi pussas och highfivas. Han säger även att det är bästa dagen i hans liv.-Tack för den,vi gifte oss för 4 veckor sedan ;)Väldigt glad&tacksam för min hittills grymma kropp! ♥

Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Jaaaa, såna historier är alltid kul att läsa :)
Stort grattis till er!!!

Svar: Tack :D
Li Blom

2014-11-06 @ 10:24:59
URL: http://minafyravaggar.blogg.se
Postat av: Hanna Hederström

Hej Li! Va roligt, jag har Bf 2/5 så vi kommer väl få väldigt samtidigt 😃

Svar: Åh vad roligt :D Grattis!! Hur mår du? :)
Li Blom

2014-11-08 @ 09:59:58
Postat av: Hanna

Jag har lite för lågt blodtryck, men annars mår jag jättebra. Precis som du skrev så känns det att veckorna går fortare nu, vi ska på RUL 4/12 så nu längtar man väldigt mycket 😃

Svar: Lycka till imorgon :D Hoppas du mår bra! Kram
Li Blom

2014-11-09 @ 08:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0