Vecka 18,tankar kring rutinultraljudet

Nu har vi gått in i vecka 18! Ensiffrig nedräkning till Rul nu,jag är nervös!
Läs det här inlägget med "Om allt är bra-filter". Belyser inte min oro men den finns där,tar inget för givet...
Vi är lite oense om vi ska kika på vad hen har mellan benen...Jag trodde innan jag var gravid att jag självklart ville veta,man har en hemlig inneboende i 9 månader,klart man vill veta så mycket som möjligt. Jag är en sån som gärna öppnar klappar före jul och har du sett en bra film får du gärna berätta hela,ink slutet,jag vill se filmen ändå! Jag älskar spoilers och är väldigt nyfiken av mig! Men när jag väl blev gravid kände jag att det skulle vara så jävla häftigt att bli överaskad och det spelar ju absolut ingen roll vilket kön bebis har (vi kommer ABSOLUT INTE inreda eller köpa kläder efter kön,hua)! Fredrik var också ombord men i nåt svagt ögonblick sa jag: "Du får bestämma,du har inte äran att bära barnet,vill du veta så kikar vi".
Självklart blev han osäker och nu är ju jag nyfiken igen fastän jag kände att de var spännande att inte veta innan! Jag har gjort några tester/skrönor och alla säger olika:
Kinesiska kalendern: Tjej
Ring ovanför magen: Kille
Bikarbonattestet: Tjej
Synsk dam sa: Kille
I övrigt är jag sugen på syrligt: Kille
Dålig hy: Tjej
Och jag verkar bära den lilla magen högt(eller?): Tjej
Vet att ni är ett gäng gravida som läser nu,hur resonerar/resonerade ni? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är precis som dig sjukt nyfiken och tyckte först det va helt självklart att vi borde ta reda på könet vir ultraljudet. Varför vänta liksom? Men Fredrik vill inte, han tycker det är "onödigt" och vill bli överraskad. Sen är jag liksom helt emot det här med att allt måste va rosa för tjejer å blått till killar så Fredrik övertalade mig att inte ta reda på könet genom att säga att det ju är lättare att inreda å fixa grejer som är "könsneutrala"/det vi tycker är fint om vi inte tar reda på könet, då kan vi ju liksom inte påverkas omedvetet av det när vi fixar inför ankomsten. Så lättövertalad va jag, haha! Har iof från första stund vaeit bombsäker på att det är en kille, får väl se i maj om känslan varit rätt :p Vi ska på UL 18 dec å jag är också sjukt nervös ;)

Svar: Hihi förstod att det var du,du har också en Fredrik ;)Låter klokt :)
Li Blom

2014-12-02 @ 08:09:38
Postat av: Emelie Löf

Det va jag som skrev inlägget ovan men mitt namn föll bort :p //Emelie Löf

2014-12-02 @ 08:10:57
Postat av: Lise-Lott

Vi tog reda på vad det var, inte av praktiska skäl utan för att möjligheten fanns där och vi ville veta (fostervattenprov). En överraskning blev det i alla fall :)

2014-12-02 @ 08:20:06
URL: http://minafyravaggar.blogg.se
Postat av: Linda

Titta inte. Hihi. Bästa överraskningen.

2014-12-02 @ 09:29:05
Postat av: Sarah

Jag tänkte att såklart man vill veta, så gör man ju idag.. Erik tvärvägra! Vilket jag är så glad för. Den sjukt häftiga meningen "det är en pojke" när han landade på mig, den Li var värd all väntan. (Får nästan tårar i ögonen igen bara jag tänker på de) 💛

Svar: Jaaa det är den känslan jag vill åt!! :)Var det inte sjukt drygt med alla som frågade om ni visste kön?
Li Blom

2014-12-02 @ 12:42:49
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Sarah

Sen slipper ni alla presenter som kommer vara könsrelaterade! För grejer kommer ni få... 🙈

2014-12-02 @ 12:43:58
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Sarah

Nja. Folk sa oftast att vi var coola när vi sa att vi inte visste könet. Men alla vill ju gärna säga va dom tror att det är.. Fast jag upplevde inte de så jobbigt. De jag ville sätta skottpengar på va snarare alla som kommenterade hur jag såg ut, heeeela tiden!

Svar: Härligt! Hehe förstår att de måste varit galet irriterande. Fick min första kommentar idag: "Nu börjar du bli rund! Att de syns sådär mycket i vecka 18"
Grejen är att det inte är jättetydligt dagtid (bilden i inlägget är på kvällen efter 3rätters) och jag har gått upp 1 kg....
Li Blom

2014-12-03 @ 09:14:33
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0