Är det okej att säga till?

I dag såg jag en kvinna på gymmet som inte gjorde en enda övning rätt.
Det var ingen variant av övning,det var inte jag som yrkesperson som letade fel utan hon gjorde helt enkelt inte övningarna rätt,varken i maskin eller med fria vikter. Det river ju i mig när någon gör så tokigt fel.
På jobbet går jag alltid fram och tipsar om jag ser att någon gör något tokigt men idag var jag privat på gymmet i Bollnäs. Jag gick inte fram.
Är det OK att gå fram och tipsa när någon gör helt fel?
Vad gör ni som jobbar med träning? Hur ställer ni som tränar till att någon okänd kommer fram till er och tillrättavisar?
Om någon kommit fram till mig för 3-4 år sedan hade jag nog tagit illa upp... Idag vill jag gärna ha tips & råd om de är sakliga!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Det beror nog helt på hur du gör det! Jag tänker mig själv in i situationen...när personen tar det lite lugnt mellan två övningar kan du ju låtsas gå förbi lite av "slump". Och säga typ: "vet du, jag råkade se när du gjorde x, visst är den klurig att få till? Jag visar dig jättegärna hur du kan slipa på tekniken för att få ut så mkt som möjligt! Jag jobbar som pt så jag har några riktigt bra tips i bakfickan"
Alltså få det att låta lite mer som tips än vad det faktiskt är, korrigering.

Svar:
Li Skarp

2013-03-24 @ 08:13:38
URL: http://enbildtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0