Intresserad av hälsa?

Jag brinner för hälsa. Jag älskar allt som har med hälsa,träning,kost,stress och välbefinnande att göra.
Jag växer 10 cm varje gång jag kan peppa någon eller svara på frågor. Jag vill jobba med hälsa på något sätt. Jag vill,jag vill,jag vill!
Jag vill leva som jag lär. Ibland går det inte men något som jag definerar som ett normalt förhållande till tex mat är att man kan äta nyttigt och man kan äta onyttigt utan ångest eller svårigheter. Men det borde inte vara enklare att välja det "onyttiga" än det som är en balanserad kost.
Därför blir jag onödigt irriterad/fundersam när de som påstår sig ha ett intresse för hälsa äter sockerbulle och glass till mellanmål i skolan, en torsdag. Vad äter man hemma då liksom?
Lika när någon frågar en föreläsare "Är mina kvällspromenader onödiga eftersom man får högre förbränning när man promenerar på morgonen?"
VA?! Var är vettet? Var är intresset?
Har man gått 4 eller 5 terminer på hälsopedagogiska programmet borde ju ett intresse för hälsa finnas...

Kommentarer
Postat av: Sophia

Vad härligt att du har en så stark vilja och intresse för att jobba med hälsa och människor. Det skulle kanske passa med lite ödmjukhet till det, och kanske en större förståelse för andra människor, att de inte fungerar och tänker precis som du. Då kommer det säkert gå jättebra för dig!

2009-10-10 @ 20:06:18
Postat av: Li

Läste du ens inlägget? Om du går till en hälsopedagog i framtiden så hoppas jag att denna person är medveten om hur socker påverkar blodsockret och insulinet och vet att promenader/träning aldrig är onödigt!

2009-10-10 @ 20:09:52
URL: http://skarpast.blogg.se/
Postat av: stina

hahaha, vilka jon det finns hörru du :P alltid lika lustigt sånt där!

2009-10-12 @ 17:54:02
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0