Hometown glory

Man kan säga vad man vill om Gävle.
En relativt liten stad där alla känner alla,där alla snackar om alla,där alla ligger med alla.
Men är det inte så i alla städer? Känner inte alla lite hat för sin hemstad oavsett om det är Arjeplog eller Stockholms innerstad?
Man kan snacka mycket skit om sin hemstad,om hur värdelöst den är,hur patetisk den är.
Men vet ni vad jag tycker är patetiskt?
När man är tvättäkta gävlebo.
Hur är man då?
Man tar studenten och ska jobba lite först för att "Orkar inte plugga,nu ska jag tjäna pengar och åka utomlands",så man jobbar på Ericsson eller Call upp ett tag. Sen åker man till Thailand i två månader för det ska ju vara så jävla häftigt(och jätte "speciellt").
Och sen åker man till Norge och jobbar innan man kommer tillbaka till den här "värdelösa" staden och bor hos mamma och pappa igen.
Det är ganska patetiskt.
Men det är en jävla skillnad att vara uppväxt här och flytta iväg. Hoppas det framgår att det är de faktum att folk  som KLAGAR på denna stad men ändå envisas med att komma tillbaka hit och sura som jag ogillar.

Klart att hemstaden blir värdelös när man fortfarande umgås med exakt samma människor jämt.
Klart att det blir tråkigt när man dricker exakt samma vin/öl varje helg och alltid går ut på Slick?
Sluta snacka skit om alla. Sluta ligg med alla.
Testa något nytt i din tråkiga hemstad och sluta klaga för fan! Man gör sitt eget kul och det är jävligt lätt att skylla på alla andra...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det inte du som inte var konflikträdd? Prata med personen istället om du har sådana problem och sluta låsas att det är "allmänt snack"...

2009-10-13 @ 15:51:48
Postat av: Li

Det är allmänt snack!

Eller är du personen med sådana problem?

Personen jag känner som har sådana här problem ljög mig rakt upp i ansiktet och sen dess har personen inte vågat prata med mig.

Jag är absolut inte konflikträdd,tycker bara att personen som gjort fel kan ta första steget...

Och jag är inte så sugen på att ha folk som kan ljuga sina vänner rakt upp i ansiktet i min närhet :)

2009-10-13 @ 16:17:40
URL: http://skarpast.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha jag gillar hur du "fångade upp" mååånga av mina bekanta där. :D Illa.



Jag älskar Gävle som fan! Men hade jag inte bott i Sthlm i 4 år hade jag nog inte gjort det. ;)



2009-10-13 @ 19:14:57
URL: http://www.lisanorling.se
Postat av: stina

haha klockers!

Vet du hur många jag känner som gör/gjort precis sådär? hhaha. Kram på dig

2009-10-14 @ 11:36:59
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

haha de stämmer ju in på .. ja men typ alla gävlebor. Jag älskar Gävle som min hemstad, men jag hatar folket som snackar skit i den. De är speciellt här, men äh.. man får bli lite hårdhudad (eller inte bli ihop med offentliga karlar) haha!!

2009-10-14 @ 12:19:56
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0