8 månader

* 2 tänder framme nere och 2 har spruckit upp i överkäken,så svullen stackarn.
* Väger 7695 gram&66.6 cm (😈) lång. Kort men knubbig,inte orolig att hon ligger under kurvan.
Fredrik vägde 9220 gram och var 69 cm lång vid 7 månader och jag vägde 7520 gram (tyvärr ingen längd) vid 8 månader så hon brås onekligen på mig.
*Storlek 68 på alla kläder.
*Kryper inte riktigt än men glider på rumpan och tar sig fram genom att "ro" med benet som hon inte får in 😂 När hon kommer i krypposition hamnar hon på mage och blir skitsur.
*Kan gå flera steg med lära gå-vagn om man håller i vagnen. Kan stå helt själv utan stöd i typ 30 sekunder. 
*Äter liiite bättre nu,halv portion gröt 1-2 ggr om dagen och en halv burk barnmat på två tillfällen ,resten amning. Vägrar välling...
*Somnar mellan 19-20.30 och vaknar för dagen mellan 07-08. Vaknar mellan 2-6 gånger per natt... Just nu är det dåligt igen,hon verkar drömma mardrömmar och de där tänderna i överkäken spökar. I natt klockade jag sömnen och sov som längst 2 timmar & 3 minuter... Men får man ihop 3-4 såna svängar så överlever jag 😐
På dagarna sover hon förmiddag &eftermiddag,1-2 timmar per gång.
* Har börjat med mammam och (p)bappapp,flera gånger har vi ryckt till: Sa hon mamma?! Så gulligt även om hon inte vet vad hon säger 😛
*Kan "High five",lutar sig fram och "ger" mig puss om jag ber om de (låter sig pussas kanske man ska säga),gör klappa händer-rörelse.
*Gillar: Bada,dricka vatten själv ur flaska,Imse vimse spindel,Babblarna. 
*Gillar inte: Att ligga ned,att mysa i knät (aldrig gillat),torka mat från ansiktet.
* Blond och nästan helt bruna ögon,skiftar lite i blått emellanåt.
*Social och glad som sjutton men bestämd och bryter lätt ihop om det inte blir som planerat.
Undra vem hon brås på då?! 😜

Kommentarer
Postat av: Frida Forsblom

Haha:-) exakt så där "kröp" Vilda oxå.....till slut på ett knä å rodde med det andra 😄 stackars lillasyster kunde inte ärva ett enda par byxor då det var hål på det ena knät på alla byxor

Svar: Haha 😂
Li Blom

2016-01-13 @ 17:18:23
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0