1 år

I går var det ett år sedan vi var på tidigt ultraljud i vecka 11. Var så nervös att jag ville spy men grät en skvätt av lättnad när jag såg den sprattlande jordnöten på skärmen. 
Ett år senare har den sprattlande jordnöten blivit 5 månader,kör full fart i gåstolen och har sin första namnsdag. Att de kan hända så mycket på 1 år,man kan ju bli frälst för mindre!
Vira har ingen namnsdag men hennes andranamn har.
Andranamnen till en tjej var bestämt i magen,Hillevi efter min mormor och Elisabeth efter Fredriks mormor,viktiga kvinnor för oss. Dessutom klingar Hillevi Elisabeth fint ihop :) Känns roligt att hylla dom medans dom finns med också (känns konstigt att skriva så men ni fattar).
Namnsdagsbarnet firade med att testa banan,det var skitäckligt...

Kommentarer
Postat av: Frida Forsblom

Åh det är ju så kul med namn. Vilda heter Vera efter min farmor och Lisa efter Lars gammelmormor och det kändes viktigt för oss att ha namn med betydelse. Tyvärr så blev dom så bra att vi hade svårt att hitta en lika klockren kombination till stackars Leia 😆

Svar: Vad heter Leia mer då? :) Ja det blir klurigt till en ev lillasyster och rent utav svårt till en ev lillebror; Lasse,Göran,Jan-Åke och Bengt klingar inte så fint ;)
Li Blom

2015-10-16 @ 11:52:34
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Frida Forsblom

Leia stackarn heter Emilie efter mej 😄 skulle vi mot förmodan få en pojk nån gång så skulle han få heta Claes i andra namn efter min bror som gick bort för snart 15 år sen. Jag har ju alltid sagt att jag ska ha en Claes Milo men nu börjar jag tveka på Milo 😕

Svar: Beklagar ♡ Milo är fint :)
Li Blom

2015-10-16 @ 19:59:17
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0