Dålig update

Har inte så mycket att skriva men här kommer lite gnäll:
Vi kämpar på med Viras magont och dåliga sömn.
Läste någonstans att bebisar sover 16-18 timmar om dygnet. Från 06 onsdag till 06 torsdag sov Vira totalt 8 timmar... som en jäkla vuxen!! Ibland kommer vi upp i 10-11 timmar per dygn men aldrig mer. Tröttheten klarar jag av men jag hinner inte med någonting! När Fredrik kommer hem 16.30 har jag oftast bara ätit frukost,inte druckit kaffe,duschat eller borstat tänderna eftersom att bli buren på axeln är det enda som duger när hon har ont i magen.
Jag äter i stort sätt kryddlöst,minimalt med mejeri,utesluter koffein vissa dagar (pga att jag inte hinner då ;) men ingen skillnad då) och även äggfritt så jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. På ersättning har vi en helt annan nöjd bebis :/
 
I natt hade vi en bra natt med skrik 03.30-05 "bara". Sen åt jag frulle och väckte Fredrik så jag fick sova 06-08 innan månadskontrollen på Bvc 09.30.
Men jag måste legat på telefonen (troligt) eller stängt av alarmet i sömnen(mindre troligt) för 9.30 kommer nyvaken Fredrik in i sovrummet och frågar när vi skulle vara på Bvc... Då passade det lillan att sova minsann ;)
 
Önskar att jag kunde ta all hennes magonda. Hon har börjat öva på att le och då fylls hjärtat med sån känsla av att livet är komplett ♥ 

Kommentarer
Postat av: Anonym

lika sur, grinig, negativ som mor sin med andra ord! ;)

Svar: Sur och grinig kanske men hur nu bebisar kan vara negativa... Dags för dig att skaffa dig ett liv! Förstår att det händer jävligt mycket mer i mitt än i ditt.
Li Blom

2015-06-12 @ 15:45:03
Postat av: Kicki

Du vet hur vi kämpade med Valters mage, hör av dig om jag kan vara till någon hjälp 💚

Svar: Tack det kommer jag nog göra! ♡
Li Blom

2015-06-12 @ 16:11:44
Postat av: Madde

Ni är hjältar!! Så grymma som tuffar på och håller er och henne vid liv. Det kommer vända! Puss!

Svar:
Li Blom

2015-06-12 @ 19:51:21
Postat av: Linda

Grymma. Hoppas det vänder snart! Pepp pepp!

Svar: Tack ♡
Li Blom

2015-06-12 @ 20:17:10
Postat av: Frida Forsblom

Nämen fyy! Det är inte roligt att sitta fast så. Jag tror jag har en bärsele här hemma om du vill prova den.
Men sover hon bättre och verkar slippa magontet när hon får bara ersättning då? Prova det i en dag eller två medan du pumpar å se om det funkar.
Tipset vi fick med Leia när hon inte sov var att inte låta henne sova långsvängarna på dagen. Hon kunde sova typ 4-5 timmar i sträck på dan och dom timmarna ville vi ha på natten. Så vi väckte henne efter en timme osv och det funkade bra för oss...( eller om det var tillfällighet) :-D
Pepp till er!

Svar: Ja hon är en helt annan tjej på bara ersättning :/ Vira sover typ 40 min-2 timmar i stöten dygnet runt så det är aldrig nån långsov dagtid... Ska kika på en sele imorgon och om det inte är nåt att ha så vill jag jättegärna låna din sele,tusen tack ♡
Li Blom

2015-06-12 @ 20:39:45
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Frida Forsblom

Nu tjatar jag bara 😊 men har ni nån babysitter? Kom ju på att vi har ju en som vibrerar....funkade skitbra på ena tjejen när hon skrek. Den var guld värd när man ville få duscha en stund 😊 Har hört att det ska vara bra mot luftbubblorna i magen....sen om det är sant eller inte :-P
Känner ni att det är värt att prova så får ni gärna låna våran 😊 det är bara att säga till!

Svar: Ja det har vi,funkar bara om hon är nöjd först :P
Li Blom

2015-06-13 @ 05:29:56
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gud så söt hon är! Förstår att det är jobbigt men det vänder ska du se.. :)

Svar: Tack :) Hoppas!
Li Blom

2015-06-13 @ 09:35:01
Postat av: Tilda

Pysventil och Semper magdroppar :) och skippa D-vitamindropparna ngn vecka o se om det blir bättre. Att alltid ha huvudet lite högre upp då hon sover. Ex lyfta huvudänden på sängen m ngra böcker under benen ti sängen. Ibland har dom lite reflux så det strömmar tillbaka och stör sömnen.
Vagnen har varit tacksam för oss både dag o natt då man kunnat "lära" som smått att somna om och sova längre stunder. Sedan är bebisar väldigt närhetsberoende. Så se till att försök hud-mot-hud mysa en eller två sovstunder om dagen. Det kan stilla deras oro lite har jag upptäckt :) försök slappna av hon känner av varje uns av oro och stress hos dig. Lite mindfulness så slappnar hon nog också av med tiden. Lycka till :)

Svar: Semper kör vi med och vagnen har inte funkat men tack för bra tips :)
Li Blom

2015-06-13 @ 15:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0