11 veckor

Idag blir Vira 11 veckor,hon är 5250 gram tung och 58.8 cm lång.
Har tjuvstartat på små plagg i storlek 62,börjat ledsna på 56 ;)

Panikskriken har avtagit helt och vi är överlyckliga.
Som grädde på moset har hon börjat sova riktigt fint,senaste veckan har hon sovit minst 1 timme X 3 dagtid och oftast 23-08/09 på nätterna med mat kl 04. Helt overkligt när vi haft en tjej som ätit minst 3 ggr varje natt och sovit typ 10 min i stöten dagtid. Nu är ju rutinerna flyktiga såhär tidigt men nöjd så länge de varar.
Vi hade en tuff första tid tillsammans,när jag tittar på kort på henne från den tiden känner jag mig distanserad :/ Det var så kämpigt och jag mådde inte bra.
Amningen fungerade inte,hon hade ont i magen var jag än åt och röjde&skrek och hon fick inget bra grepp. Bestämde mig efter mycket gråt att sluta amma och höll uppe helt i typ 2 dygn innan jag ammade av nån anledning och efter de har det funkat mycket mycket bättre! Trycket minskade väl eller nåt.

Nu lever vi i harmoni,min lilla familj ♥


Kommentarer
Postat av: helen

Åh vad skönt att höra att den hårda tiden är över, inte roligt med ledsen bebis.

Tror Vira är exakt två månader äldre än Finn, han kom den 13 juli? Hur som helst är han ju världens minsta plutt, stl 50 är för stort på honom, han har ett par brallor i stl 44 som sitter perfekt. :D

Svar: Ja precis,13 maj är hon född :) Vira vägde 3600 när hon kom så kunde ha 44 i typ 2-3 veckor,50 bytte jag efter 5 v och hon kan ha 56 ett bra tag till men tjuvstartar som sagt lite för att förnya garderoben :P Grattis till Finn! :) Hur går det?
Li Blom

2015-07-30 @ 00:39:18
URL: http://overgrownemo.wordpress.com
Postat av: Anonym

Så skönt att höra att allt lugnat sig! Ni verkar ha kämpa en massa så skönt att ni äntligen får njuta av eran fina tjej 😃 Även för oss har det börjat lugna sig, men senaste dagarna å nätterna har varit tuffa då han varit kinkig och velat äta i princip konstant. Igår på BVC fick vi svaret - han har växt 4,4 cm på 2 veckor! Helt galet! Helt plötsligt blev massa kläder för små och han fick från stl 56 till 62 och 68 (!!) på ett naffs.

Svar: Stora killen :D Blev det Elias? :)
Li Blom

2015-07-30 @ 01:16:44
Postat av: Emelie Löf

Å det va jag som skrev kommentaren nyss 😉

2015-07-30 @ 01:17:57
Postat av: helen

Det går bra! Han är nöjd av sig och äter och sover bra. Men han har magknip som liknar kolik men som håller på mycket kortare. Helt normalt, enligt doktorn.

Tänk att de kommer vara lika stora sen. Skillnaden känns ju stor nu. :)

Svar: Ja det går fort :) Tycker inte det är så stor skillnad på Maddes Ida och Vira fast det skiljer 4 månader :)
Li Blom

2015-07-30 @ 21:29:03
URL: http://overgrownemo.wordpress.com
Postat av: Linda

Och nu gjorde inget annat än stod ut? Inte ersättning eller utesluta mjölkprotein eller nåt sånt?

Svar: Undviker starka kryddor som chili,peppar&vitlök men annars inget speciellt :)
Li Blom

2015-07-31 @ 20:17:06
Postat av: Linda

Jag menar: det var alltså bara tid som krävdes för att det skulle bli bättre? :)

2015-07-31 @ 20:17:38
Postat av: Linda L

Gud så skönt :) söta Vira.

2015-08-02 @ 14:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0