Pinsamt&provocerande

Blev så otroligt provocerad av det här som jag såg på Ica häromdagen:
"Bara för att du är värd det" bland menskydden. La upp det på Facebook och fick mest mothugg. Visst ser jag humorn i det om jag skalar bort allt jag tycker och tänker....
1: "Bara för att du är värd det"- Bridget Jones-kvinnan sitter i soffan och tycker synd om sig själv för att hon har mens. Hon är värd en stor chokladkaka. Hade chokladen stått i förkylningshyllan hade jag varit ombord. Men det känns så jävla offrigt. Kvinnan,offret för mensen och bara choklad hjälper.
 
2: "Värd" "Unna" Ord som jag hatar. Att belöna sig med socker leder aldrig till nåt bra... Ät det du vill ha,för att du är sugen på det!! Inte för att du är värd det för att du blöder 5 dagar i månaden. Att jobba med känsloätande gör jag ofta med PT-kunderna... Att skala bort "bara för att"-ätandesom tex äta för att man är glad,ledsen,sjuk eller har mens...
 
3: Vilka är kvinnorna som faktiskt tänker: Men jaaa,den är jag värd! Eller Bra,nu slapp jag gå förbi godishyllan!
För någon vecka sedan la jag upp en bild på reklamblad och skrev att det är inte konstigt att medelsvensson inte kan välja livsmedel när 95% av det som exponeras är hel/halvfabrikat. Detta går under den kategorin. 
Exponeras skit- då köps det skit....
 
4: Den fjärde och kanske den punkten ni andra bryr er minst om: Den där chokladen innehåller ca 1100 kalorier och 115 gram socker= 36 sockerbitar. Sånt jävla värdelöst godis. Personligen behöver jag springa2 mil för att förbränna den där...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0