Baka lite nyttigare!

Idag kom jag hem tidigt vilket verkligen inte tillhör vanligheten,aldrig hemma före 19 på kvällarna
men idag var jag hemma i bra tid så efter lite slöande på soffan började jag baka! Jag älskar att baka och letar ofta efter sätt att göra GODA och nyttigare än socker,smör och vetemjöl.
 
Proteinmuffins,8 små:
-1 ägg
-1 skopa valfritt proteinpulver
-1.5 dl valfritt mjöl (jag använder dinkelmjöl,mandelmjöl eller kokosmjöl)
-1 tsk bakpulver
-2 dl grekisk yoghurt,fil,kvarg eller kesella
-Valfri sötning,jag brukar använda agavesirap eller sötningsströ
-Valfri smaksättning, idag gjorde jag havregryn+vanilj och kanel+pepparkakskrydda
10 min i ugn på 200 grader
 
Nyttigare pepparkakor 1 plåt:
3 msk vatten
-2.5 dl mandelmjöl
-0.5 dl kokosmjöl
-1 ägg
-Lite vaniljpulver
-2 msk pepparkakskrydda
-ca 4 msk agavesirap
-1 tsk bakpulver.
Rör ihop och forma kakor,går väl att göra i formar men för mig blev det lite för smuliga för det.
Grädda 10 min på 175 grader.
 
Proteinpannkakor 1 stor portion (Bodys muskelmat)
2 ägg
1 dl sötningsströ
1 dl valfritt mjöl
1 dl proteinpulver
1 tsk bakpulver
2 dl fil
Dela vitan och gulan. Vispa vitan till fluff.
Blanda med allt annat. Stek i kokosolja på medelhög värme.
 
Testade även att göra raw fudge men hade för lite kakao :/ Påminner lite mer om ischoklad men jag ska definitivt göra om de med mer kakao :)
1 msk smält kokosolja
1.5 msk agavesirap
1 tsk vaniljpulver
2 msk kakao (jag hade till min stora förvåning bara 0.5 msk kakao kvar)
Blanda och lägg i plastfolie i en skål i kylen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

Hej Li! Den 28:e februari genomför jag genom framtidsföretaget Kairos Future en fokusgrupp i Bollnäs och söker tjejer som tränar och som också är aktiva digititalt (typ skriver blogg som du gör, loggar träning på Funbeat eller använder appar). Jag tror du har mycket att tillföra i den diskussionen så jag vill väldigt gärna bjuda in dig - se mer info här: http://www.traningsgladje.se/2013/02/du-ar-framtiden-vi-vill-traffa-dig-2/ Du får gärna bjuda in de vänner/bekanta som du tror passar också. Ni är superviktiga och det kommer bli en intressant kväll (yes, vågar faktiskt lova!). :)

Svar: Låter superkul :)
Li Skarp

2013-02-11 @ 22:15:57
URL: http://www.traningsgladje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0