Dags att planera in ett lopp?

 
Jag har redan fått inbjudan till Premiärmilen,Tjejmilen,Vårruset och Midnattsloppet!
Trycket ökar för varje år och fler och fler intresserar sig för att testa formen under lopp. Personligen kommer jag bara springa Vårruset i Gävle i år eftersom fokus kommer ligga på styrketräningen. Jag känner att jag nosade på något riktigt kul med halvmaran men det är inte prio nu.
 
Jag har fått frågan av en vän vad jag tycker om det olika loppen som jag sprungit.
 
Vårruset,olika städer i hela landet under maj&början av juni: 5 km är busenkelt för det flesta och går att kötta igenom på vilja men det gör ju också att det blir väldigt lättillgängligt= MYCKET FOLK!! Enorm trängsel i början och folk som börjar gå och blir stoppklossoar efter 300 meter.
Picknick om man är ett lag på 6 pers,mycket mysigt.
I år fyller Vårruset 25 år och jag ska springa i Gävle den 23 maj,på min 25 årsdag :D
Pris: 210 kr för fun run och 260 kr för tidtagning.
 
Tjejmilen 7 september,Stockholm: Vísst,supertrevligt att åka ett gäng tjejer och göra Stockholm och springa tillsammans men det är så stört mycket folk och trängsel hela milen. Inte kul. Det var 32 000 anmälda förra året... Och oftast är det stekhet!
Pris: 310 kr för fun run och 370 kr för tidtagning
 
 
Midnattsloppet,Stockholm 17 augusti,Göteborg 24 aug,Malmö 7 september:
Också mycket trängsel men väldigt mycket mer givande än Tjejmilen! Otroligt häftigt med alla människor i lika tröjor som far fram i mörkret. Dock märker jag stor skillnad när det är lopp med båda könen,det är faktiskt mer armbågar och oshyssta trängningar,väldigt tråkigt...
Pris: Från 380 kr
 
 
Gävle halvmarathon eller 10 km,4 maj:
Ett väldigt litet lopp men det mest trivsamma jag sprungit. NOLL trängsel,supergulliga funktionärer,bra vätskedepåer,läsk och bananer vid målgång.
Pris: 220 kr för halvmaran och 180 kr för Gävlemilen.
 
Jag har varit anmäld till Hässelbyloppet och Stockholm halvmarathon men inte stått på startlinjen. Båda ska vara lättlöpta har jag hört.
Ett lopp som jag helt klart vill genomföra i framtiden är tuffa Tjurruset! Någon som sprungit de? :)
 
 
Gävle halvmarathon i 9 grader och duggregn 2012
Tjejmilen 2011 i trängsel och typ 30 grader. Se svetten på linnet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0