Att komma igång med löpningen... Igen!

I går gjorde jag årets första löppass. Jag brukar löpa och försöker få till några pass i månaden året runt men jag har inte sprungit sedan nyår pga att jag prioriterat styrketräningen.
Nu är jag anmäld till Vårruset och flåset är inte det bästa.
 
Mitt tips till alla som börjar efter ett uppehåll eller är nybörjare:
Jobba efter din förmåga, växla gå/jogga/spring.
Känn ingen press för att du inte kan spring hela tiden- Det kommer!
 
   Jag sprang på löpband:
Gick 5 min.
Joggade 3 min.
Sprang 1 min,joggade 30 sek X 5
Ökade hastigheten.
Sprang 1 min,joggade 45 sek X 3
Ökade hastigheten.
Sprang 1 min,joggade 1 min X 2
Kort&gott,en helt ok start.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0