BOLLNÄS ESS 2012

Älskade Bollnäs ess!
En person sa: Invånarna i Bollnäs är dumma i huvudet som låter skattepengarna gå till de här.
Egentligen är han nog avundsjuk. Tror många kommuner bara kan drömma om den höga motionsnivån som finns här och jag,som ett träningsfreak låter gärna mina skattepengar gå till de här för att öka kunskap och uppmuntra till ökat välbefinnande!
 
Årets konventgåva: Yogamatta (Man fick välja mellan rosa&svart,jag tog rosa :) och ett hopprep från Casall!
Mycket nöjd med de,kommer använda båda flitigt! Förra året fick man en stor bag som jag också använt mycket!
 
Mina pass fredag:
Core flow med Magnus Ringberg
Skön med anträngande flödescore. De som trott att de skulle att de skulle ligga på golvet och göra crunches var nog väldigt besvikna för det var kroppen i ständig rörelse och liknade yoga! Magnus är grym och jag är mycket nöjd med passet!
Maxa formen med Martin&Chatarina Lidberg
Högintensiva övningar med egna kroppen,mycket puls! Både själv och i par. Brukar ha oturen att hamna i par med någon som är minst 15 cm längre och 10 kg tyngre men hamnade med en ung tjej i samma storlek och vi var jämn i styrka vilket gjorde det roligt att köra i par! Svettigt! Men Martin&Chatarina var inte alls samspelta och pratade i munnen på varandra vilket störde mig lite...
 
Lördag:
När klockan ringde var jag helt däckad... Tänkte strunta i första passet men av olika ljud(en pojkvän) kunde jag inte somna om och gick upp 10 min efter första ringningen så det blev bara en snooze kan man säga :) Och ja,utepassen,framför allt de första två var sjuuukt kalla! Jag hade linne,långärmad tshirt,löpartröja och vindjacka och jag blev erbjuden att låna instrukörens tröja för att jag såg så frusen ut :P
 
Utegym med Pecke Söderqvist&Jonas Svensson (lokala profiler :P)
Träning ute i vårat fina utegym som ligger ca 800 meter hemifrån mig.
Vi delades in i par men ingen träning ihop utan bara samtidigt. Började med att göra hela armgången och de kändes grymt! Sen fortsatte de i olika övningar som armhävningar,däckvältning,pull-ups med mera!
Bra pass!
Func gym kettlebell med Linus Johansson
Parövningar! Den ena använde kettlebellen med angivet antal reps och den andra gör något med egen kroppsvikt under tiden! Körde ihop med chefens fru och vi gav allt! Grymt som vanligt med Linus!
Löpskola med Pecke och Hansa&Frida Näsman.
Löpskoleövningar,ungefär samma som jag har på min löpskola. Sedan fick vi springa över små hinder och jag sööög... Fick inte alls till de.. Vi delades in i 3 grupper och fick feedback på vår löpstil. Jag fick höra att jag hade fin stil men tog lite korta steg som jag ska jobba på att förlänga!
LUNCH
Vinyasa yoga med Magnus Ringberg
Dynamisk yoga. Jag var helt slut och kroppen kändes väldigt trög innan,jag ville bara ligga ned :P Men jag körde igenom men insåg att jag troligen inte skulle orka sista passet....
Föreläsning: Sanningen om den funktionella kroppen med Linus Johansson
Åh vad han är bra! Han inspirerar mig som fan med sin karisma och humor! Pratade inte om något nytt men det var intressant!
Cross endurance med Magnus Hagström
Efter förra året då jag hade en mesklass sista passet så valde jag ett tufft pass i år... Men förra året så gick jag på 1 pass mindre än i år och jag gav verkligen allt på varje klass! Så i år fanns det ingen energi kvar,ögonen klipper och benen är tunga som bly så jag stod över sista passet.
 
Otroligt nöjd med denna härliga helg :D
 Ikväll blir det kräftor och bananchips som sagt och tidigt i säng! Det är "after training-fest" efter konventet men jag väljer att säga att man inte tränat tillräckligt hårt om man orkar festa&dansa efter sådana här dagar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0