Ny motivation&tester

Träningen var rätt tradig för några veckor sedan. Va slö och omotiverad,kände mig rätt nöjd och uttråkad.
Men motivationen kom egentligen tillbaka vid Halvmaran. Kände sig så levande.
Sjukt taggad på att förbättra mig till halvmaran i sept och jag har redan börjat fila på upplägg till våren 2013 inför den riktiga maran! ;D
Dock kommer jag springa ca 2 ggr i veckan i några veckor framöver... Har gjort en träningsschema till en vän som har ungefär samma förutsättningar som mig så vi kommer köra tillsammans mot en vass form för att slippa vassen på beachen ;)

Detta ska jag göra för att behålla motivationen:
-Sätta upp tydliga mål med deadline,läs längre ned.
- Gå utanför min trygghetszon. Hur?
* Gå på pass ibland. Har redan varit på box,ska troligen på zumba(!!!) nästa vecka,planerar Crosscamp,militärträning och functional moves outdoor.
* Låta kompis/kollega träna mig istället för tvärtom! Släppa kontrollen! Någon vän som är sugen på att ge igen?! :D

Igår gjorde jag tester med en vän, hon fick göra Coopertest men jag sparar min onda kropp till Vårruset.
De andra testerna var pull-ups på 50% av kroppsvikten: 11 st
Armhävningar(på tå ofcourse): 51
Plankan: 1 min 37 sek
Jägarvila: 2 min 31 sek
Vi fotade,mätte och vägde oss på Tanita-våg.
Verkligen inte nöjd med min tid på plankan,uselt! Dock väldigt nöjd med armhävningarna även om jag gör dom lite grundare i vanliga fall.

Mina mål:
-Springa milen på 50-någonting. Som sämst 50.59 alltså.
-Springa 5 km under 23.59 min.
-2 chins...
-70 armhävningar
-20 pull-ups på 50% av kroppsvikten
- 2.15 i plankan
-3 min i jägarvila.
Prestationsmål som ni ser! Visuella mål? Njae.
Möjligtvis: Under 19.5 % fett enligt Tanita-våg (Nu 20.5%)
Men det är ju bara en "bonus" i så fall,kommer inte jobba för att gå ned i % utan för att prestera!!!
Om 8 veckor är det deadline med invägning och nya tester :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0