PB på milen (utomhus)

Egentligen stod det intervaller på schemat men det passar bättre i helgen när jag inte har så mycket tid på mig.

De första 3 km var riktigt jobbiga,benen kändes stela och tunga men det brukar släppa där runt km 3 för jag räknar alltid 2-3 km som lite uppvärmning,jag går aldrig ut för hårt!
Och det är riktig knäckande att jag inte hittat något bra ställe att springa på här i Bollnäs,man måste springa samma runda minst 2 ggr om man ska komma upp i 1 mil och jag vågar inte tänka på var jag springa när jag ska upp i 15-17 km....
Sprang på måfå  efter 6.5 km och hoppades på att få ihop distansen men hamnade långt upp i något bostadsområde som jag aldrig varit i...

10 km-54.33 min
Medeltempo:
5.27
Puls: 168
Max: 4.07
Puls 185
Kcal: 602

Jäkla skillnad mot tisdagens 52.49 på löpband men jag är riktigt nöjd ändå!
Löpbandet är bra när man ska pressa sig själv,köra intervaller eller underhålla löpningen på vintern men vill man bli bättre på en viss distans inför lopp eller tävling så är löpning utomhus det som ger  träningen mest rättvisa :)
Kul att se att man förbättras och att träningen jag lagt upp åt mig själv funkar kanon! Det är ju så tidigt på löpsäsongen så jag är riktigt taggad på att bara bli bättre och snabbare :)

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Stagårn runt är en perfekt milsrunda :-)

2012-03-15 @ 16:31:21
URL: http://skavsjo.shapemeup.se
Postat av: Linda

Men haka på mig nån dag då? :-)



Det kan vi absolut göra! :-)

2012-03-15 @ 23:02:20
URL: http://skavsjo.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0