Suck...

- Skulle ta 17.19-tåget från Uppsala till Gävle sen 19.10 till Bollnäs.
-Springer till tåget men det visar sig vara försenast till 17.57,signalfel.
-Bestället sushi på station
-Precis när sushin kommer ropas det ut att det inte kommer gå något tåg utan det blir buss och den går om TVÅ minuter. Ber om takeaway och rusar ut för att leta buss.
-Står i regnet tillsammans med 100 andra. Det kommer ingen buss.
-Inser att jag absolut inte kommer hinna på min anslutning och går tillbaka till jobbet.
-Tar tåget som går 20.19 och sen till Bollnäs 21.40. Hinner åka ca 9 meter innan tåget stannar. Signalfelet kvarstår.
-Vi blir 15 min sena och rullar in i Gävle 21.45. Tåget vägrar vänta in oss.
-Jag får vänta 75 min på stationen i Gävle på ett SJ-tåg. Där är det action. En drogpåverkad man stör de andra resenärerna och det knuffas och gapas innan polisen kommer.
-Åker världens långsammaste tåg och har aldrig varit så glad för att höra: Bollnäs nästa!
7 timmar senare alltså,ÄNTLIGEN HEMMA!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Åh fy vilken jobbig dag! Hoppas sushin var god iaf :)

Kram Ammi

2012-06-10 @ 10:56:50
URL: http://amelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0