Mål 2012

Är nöjd över mitt träningsår!
Försöker ju ligga på kcalöverskott just nu och det går sådär! Jag är ju som sagt en vanemänniska och när jag tränat och ätit på ett visst sätt i 4 år för att hålla vikten så har det varit svårt att ställa om till att äta mer! Är lite för dålig på att tänka på det... Men försöker äta extra nötter och typ ta en extra morot till maten men det är ju inte tillräckligt... Krigar på. Ska ta tag i att beställa nytt proteinpulver också :)

Kommer (försöka) ligga på kcalöverskott i 12 veckor till och hoppas på att gå upp 2 kg. 1 kg är också OK. Men helst 2 men då krävs det mer insats från mig.... Jag vill ju bli större och starkare!!
Därefter kommer jag ta bort 1 dag styrketräning och lägga till 1 konditionspass istället i ett par veckor innan jag skalar ned styrketräningen till 2 helkroppspass i veckan istället för 4-split som jag kör nu.
Kommer inte ligga på kcalunderskott men om jag ska ha någon "diet" har jag inte bestämt mig än.
Fokuset på löpning kommer alltså vara mellan mars-september.

Förbättrade mina lopptider ganska rejält från förra året,väldigt stolt över dom prestationerna men det har också ökat suget för nya förbättringar!
Vårruset 5 km
2010 29.40 min  
2011 26.09 min = 3.5 min förbättring!!
Tjejmilen 10 km
2010 61.15 min 
2011 56.39 min= 4.25 min förbättring!!

Mål 2012
- Vårruset på under 24.5 min
- Milen under 55 min (Kommer antagligen inte springa tjejmilen)
- Halvmaraton 2.1 mil under 130 min
Vill ha något styrkemål också men fokusen kommer helt klart ligga på att bli en bättre löpare!
Låt oss säga 10 chins då innan 2012 är över? ;)

TRÄNINGSTAGGAD!! (Som vanligt ;)



Kommentarer
Postat av: Josefin

Härliga mål! Själv har jag målet att enbart springa Vårruset.. Tiden skiter jag i, bara jag springer!

2012-01-04 @ 11:18:06
URL: http://hurtigsoffpotatis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0