Suck,pust,stön&gnäll-Ny motivation och nya mål

Tränade ingenting i helgen. Kände ett barnsligt motstånd. Ville bara sitta inne och äta godis.
Så det gjorde jag. Socker gör mig lat-ond cirkel. Har smaskat något sött varje dag ganska länge nu,inga jättemängder men det är ju jäkligt dumt att underhålla sockerdjävulen som säger åt en att sitta inne och äta godis... Så nu drar vi ned på sockret här hemma. Båda två.
"Pigg & gla vill man ju va"

Träningen då... Totalt omotiverad. Jag har blivit nöjd. Självgod kanske man kan säga...
Jag slog min drömtid för året på 5 km 8 veckor innan loppet.
Jag gjorde PB med över 2 minuter på årets första mil.
Jag vet att jag med stor sannolikhet kommer fixa en halvmara under 2 timmar om inget oförutsett händer.
Jag tar 80 kg ganska lätt i benböj.
Jag markar min kroppsvikt.
Jag är nöjd liksom,visst kan jag bli starkare och snabbare men är som sagt inte så motiverad. Tränar för att det är kul och för att  jag "klarar av mig själv" om ni förstår vad jag menar... Orka bära matkassar,orka springa till tåget,vara pigg och stark osv.
Kanske dags att sätta upp nya mål? Nära i tiden så det inte blir för avlägset... Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0