Lådor överallt!

Ingen träning idag. Hade träningskläder på mig men jag kände helt enkelt inte för det.
Har jäst hemma,tvättat och lagat 21 (!!!) matlådor + 2 portioner som käkades direkt.
Vi måste ju ladda upp nu när köket ska rivas...
=
8 portioner lasange (mycket smarrig med vitlök,morötter och rödvin! Som vanligt gjorde jag min proteinpimp istället för bechamel-Turkisk yoghurt blandat med 3 ägg)
2 portioner kyckling med currysås,råris och wokgrönsaker.
4 portioner kyckling med jordnötssås,råris och wokgrönsaker
2 portioner kyckling med jordnötssås,moghrabiah och wokgrönsaker
2 portioner räkor i kokosmjölk,råris och wokgrönsaker
2 portioner räkor i kokosmjölk med röda linser och wokgrönsaker
1 portion räkor i kokosmjölk med moghrabiah och wokgrönsaker
= Samma lika men med lite variation ;)
Det som känns jobbigt är att detta är ju 5 dagars mat för 2 personer som tränar! Men vi har bestämt att minst 1 portion gröt var per dag så maten räcker lite längre för köket är inte klart på 5 dagar... :S

Medans jag gjorde all denna mat (minus lasangen men plus maten vi åt nu) så hann Fredrik göra rödvinssås....
Inte så konstigt att det är jag som står för all matlagning! Älskar ju verkligen att laga mat men jag är också jäkligt snabb och effektiv,kan göra god (nyttig) mat SNABBT! Fredrik finhackar charlottenlöken som han ändå ska sila bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0