Veckans käk

Här samlat på mig lite matbilder nu ;)
Absolut inget avancerat, det är så jag lagar mat! Ihopslängda ingredienser oftast,enkelt,billigt och hyfsat nyttigt.
Tycker att det verkar som att många inte orkar/vill laga mat för att det tar för lång tid och att det är avancerat men det blir ju så avancerat som man själv vill!

Superenkelt och kanon i matlåda!

Tilllagningstid: Ca 15 min. 10 min om man har två stekpannor och 1 kastrull men det är ju extra disk ;)
Räkor med teriyakikrydda & soya
Röda linser kokade med grönsaksbuljong-så jäkla gott tycker jag!
Hederliga frysta wokgrönsaker.

"Kycklingsallad" ;)

Tillagningstid: ca 25 min om kycklingklubban är tinad.
Kycklingklubba marinerad med olja,teriyakikrydda (återkommande,så god) och curry.
Avokado med örsalt-yummie!
Paprika <3 (Jag har paprika med mig på frukstunden på lekis,love it!)
Sockerärtor

Smarrig lasange!

Tillagningstid: ca 30 min beroende på hur mycket lasange man vill ha ;) Vi gör oftast på 1-1.5 kg köttfärs för många matlådor!
Har ju mitt nyttiga vegetariska recept här <-- men den här är ju snäppet vassare i smaken ;)
Köttfärs stekt med vitlök,chilikrydda och passerade tomater.
Bechamel på mjölk,peppar och mjöl varvat med köttfärsen och spenatplattor.
Massa ost ovanpå.
Här serverad med selleri och sallad,mumsmums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0