Nr 17-Mitt måtto

Har en hel det måtton här i livet men här kommer dem som handlar om hälsa/träning och kost!

-Det är en timme av mitt liv.
Dettta gäller träning framförallt! Vad fan är 1 timme av mitt liv? 5 timmar på en hel vecka? Är det något att orda om?
Om man ska vara fysiskt aktiv ska man röra på sig 30 min om dagen. Om man vill gå ned i vikt ska man röra på sig 60 min om dagen. Om man har gått ned i vikt-och vill behålla vikten,ska man röra sig 90 min om dagen.

Uteslut för att vinna
Gäller framförallt tänker kring sötsaker och kalas och så.
Ät bara det du tycker allra bäst om!
Om du tycker om både tårta och chips lika mycket?
Ät tårta idag och spar chipsen till nästa vecka... att längta är inte farligt.... Och att våga säga NEJ på kalas eller fest är inte heller farligt!

- Man lever bara 1 gång
Gäller livet och träningen,detta vrider jag och vänder på som jag känner för det ;)
"Jag lever bara 1 gång så jag kan äta det här och göra vad jag vill"
"Jag lever bara 1 gång och jag vill vara stark,snygg och frisk"
När jag blir äldre vill jag titta tillbaka på mig själv och veta att jag gjorde det bästa av situationen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0