Mitt Midnattslopp-Jag är inte bitter (bara lite)

I lördags gick det 30 Midnattsloppet av stapeln och Jag&Malin var där och sprang! Jäkligt häftigt när man kom upp på en höjd och såg havet av löpare i knallorange tshirt! Det var så sjukt mycket folk!
Jag hade bestämt mig för att ta det som det kommer,något som är lite svårt för mig som tävlingsmänniska. Jag visste inte hur banan såg ut eller hur tuffa backarna egentligen var så jag släppte all nervositet.
Men när startskottet gick och vi for iväg kändes det så jävla bra. Jag hade bra tempo och det kändes som att jag kunde hålla det och ändå ha kraft att KÖRA sista 1-2 km. Det gick verkligen bra fram till 5.6 km när jag fick håll. Jag har aldrig fått det förr på det där viset,någon kunde lika gärna stuckit en kniv i sidan på mig,så ont gjorde det. Jag började gå och blev jävligt ledsen. Men det är sånt som händer,det var inget fel på min form (den va grym!!),jag tog inte ut mig för hårt,jag hade ätit och druckit riktigt bra och inte för nära inpå. Sånt som händer helt enkelt. Jag hade inte kunna gjort något annorlunda. Gick en bit,hade tummen i handen och blåhöll mitt håll så hårt att jag hade märken på magen och avskaft nagellack. Jag började jogga igen,gick en bit men sen joggade jag hela vägen i mål för det gjorde ju lika ont vare sig jag gick eller sprang.
NU taggar jag inför TJEJMILEN 3 sept!

Min sämsta mil någonsin!
5.6 km löpning,typ 1 km gång resten jogg med en arm i sidan hela tiden!
10.19 km -61.42 min
Med: 6.03 min per km Puls: 168
Max: 3.26 min per km Puls: 230 (?!)
Kcal 609
Första 5 km: 5.43/minut-28.33 min
Resten: 6.38/minut-33.08 min


Jag&Malin några timmar innan start.



Kommentarer
Postat av: malin

HEJA LI!! :D Nu har jag anmält mig till Bollnäsess också! ;)

2011-08-15 @ 21:24:19
URL: http://malinljunggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0