Veckans käk

Min specialare (Fredriks portion)

Min fiskgryta som Fredrik älskar!
Tid: 15 minuter.
Stek räkor med curry,vitlök och chilikrydda. Stek valfri fisk med räkorna,jag använder nästan alltid pangasius,den är så himla god. Koka ris/bulgur/couscous eller vad man nu vill ha till.
Stek wokgrönsaker med fisken/räkorna. Ha på kokosmjölk och låt puttra någon minut!

Samma som ovan fast med kyckling ;)

Tid: 10 minuter

Teriyakilax

Tid: 10 minuter
Laxfilé marinerad med soja,lite olja och teriyakikrydda. Jag gjorde hummus till(1 burk kikärtor,1 vitlöksklyfta,olja,salt och citronjuice) som jag åt med grönsakerna.

Nigellas nuggets!

Tid: 40 min med rotgrönsaker
Skär kycklingfiléer i bitar och lägg i matlagningsyoghurt och krydda,jag använde "Sweet heat barbeque". Enligt receptet ska blandningen stå i kylskåp 24 timmar men det räcker helt klart med 1 timme.
Krossa salta kex och vänd kycklingen i dem. Kör i ugn på 200 grader i 15-20 min.
Vi åt potatisklyftor,morötter och sweetchilisås till. Ska försöka leta fram en mer hälsosam variant av receptet då kex inte är nyttigt direkt... 480 kcal per 100 gram! Nästan som chips ;)

Kommentarer
Postat av: Madelene

måste testa nigellas nuggets!

2011-04-27 @ 16:50:40
URL: http://enbildtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0