TJEJMILEN 2010

Ja då var det gjort! Stor grej! Sprang med min bästis och det betydde mycket,det ska vi prata om på ålderns höst ;)
Lite besviken på min tid... sprang 1 mil på 61 min& 15 sek.
Första 5 km på 31.31 och de andra 5 km på 29. 44 sek.
Startade i grupp 3,den största gruppen fullt med stoppklossar.(Det var tanter som började gå efter 500 meter) Vid 3 km hade vi sprungit i 20 min vilket inte är särskilt bra. Det började inte klarna förrän vid 5km och då drog Madde på och hon kom i mål 2 min före mig. Är helt övertygad om att det hade blivit under 60 min om jag startat i grupp 2. Men nu vet jag det till nästa år :)
Hur gick det för mig då? Mina ben går av sig själv,där är det inget problem,det är min ansträngningsastma som drar ned mig,det är fan tungt.
Men precis som när jag sprang milen hemma är det första halvan som är jobbig sen blir det flow!
OCH: Man ska träna det man är ute efter. Är jag ute efter en bra tid på milen-måste jag träna på att få en bra tid på milen.
Nu tycker jag ju inte att löpning är det roligaste som finns men det är så jäkla bra träning,billig och enkel. Kommer att springa VÅRRUSET& TJEJMILEN varje år och träna inför det men mer än så kommer det nog inte att bli och då kan man inte räkna med någon kanontid.
Det är upplevelsen i sig jag är ute efter i slutändan :)


Vi fick rosor av min underbara pojkvän <3
Li: 61 min & 15 sek
Madde: 59 min & 9 sek
Vi är grymma! ;)

Kommentarer
Postat av: madde

Ja jävlar vad vi ska ta igen nästa år! Lätt 55 minuter. Lätt. Så sjukt irriterande med stoppklossarna. Jag jämförde vilken "placering" jag hade på 5 km och på 1 mil. Jag sprang om typ 1500 pers på den tiden. Helt sjukt.

2010-09-07 @ 09:38:05
URL: http://enbildtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0