Fredrik& jag.

Från och med imorgon är jag skriven i Bollnäs,sambo <3
Om typ veckor tar jag mina prylar från mamma och börjar pendla på riktigt.
Därför tänkte jag att det passade att skriva om hur vi träffades.

24/4 2010.
Jag var i Bollnäs och skulle gå på Hoffmaestro med min vapendragare Malin och våra klasskompisar Emme och Emeli. Vi käkade tacos och drack vin och vi pratade om singellivet och ickesingelliv.
Jag trivdes bra som fan som singel och planerade världens röjsommar.
Men ändå klagade jag över att killar inte fattar dejting och one night stands suger! Emme utbrister: Du borde träffa Fredrik! Hennes gamla ungdomskärlek. Ganska snart efter detta hör Fredrik av sig och vill dyka upp på förfesten. Jag fick lite info och bestämde mig för att köra. Såhär i efterhand vet jag inte vad jag tänkte på,ha bra sex tror jag? haha.
När han kom in i rummet stannade tiden typ. Han var så jäkla fin.
MEN han hälsar inte på mig!!! Han har aldrig träffat mig och har aldrig hört mitt namn och han hälsar inte!! I vanliga fall hade jag struntat i honom där och då men det var något speciellt.
Jag sträcker fram handen och säger: Vi har inte hälsat, och jag fyrar av min charmigaste leende. Det funkade. Jag körde på och han log. Satt i hans knä i bilen på väg mot krogen för jag var ju lättast,höhö.
Det här minns jag inte med Fredrik har återberättat: När vi dansade och din hand smekte mitt ryggslut,då förstod jag! Vi stod bredvid varandra när Hoffmaestro spelade och höll om varandra och gick ut och pratade. Jag uppfattade honom som så himla äkta och mysig. Han uppfattade mig som spännande och intressant. Vi kysstes och han fick mitt röda läppstift på kinden. 
Det var ju meningen att jag skulle sova hos Malin men hon hade tyckt att vi såg ut att ha så mysigt så hon hade åkt hem med Linus och där stod jag utan sovplats i en främmande stad.
Vi gick hem till honom. Det var svinkallt och mina kilklackar skar sönder mina tår,bokstavligt talat! 
Han skulle flytta dagen efter och allt låg i flyttkartonger och det fanns inga sängkläder.
Skickade sms till Malin: Fan vad fin han är!
Vi sov på soffan. Fruktansvärt trångt och obekvämt. På morgonen gav jag upp och vi kröp tillsammans ner i sängen.
Kl 10 var det dags att gå upp för hela hans familj skulle komma och hjälpa honom att flytta.
Han följde mig hem till Malin och vi bytte nummer.

25/4 2010
Malin & jag pratade och vi kom fram till att han fick höra av sig. Jag försökte vara oberörd och inte titta på mobilen stup i kvarten. På kvällen kom ett sms...
Tjena snygging ;) Allt bra med dig? Tack för sovsällskapet! Ligger på en soffa ute på balkongen i nya lägenheten och njuter... Skulle gärna ha dig här bredvid!
-Hej snygging! Allt är finfint,har precis ätit chokladvåfflor,det var smarrigt! Tack själv,det var supermysigt,det gör jag gärna om ;) Så flytten gick bra?
Låter gott :) Är så gott som klar med flytten nu. Har tom bäddat sängen ;) Gör jag gärna om med... puss
-Haha det lät ju skönt med en bäddad säng,är det en inbjudan? ;) Puss
Gärna det ;) Kom om 20 min du!
-Kan du möta mig? Hittar ju inte riktigt här :P

Ja så lät det för ett halvår sedan. Nu ska jag bo där,i staden jag inte hittade i och i lägenheten han precis flyttat in i. Det var aldrig någon tvekan,det är så rätt det kan bli och jag blir mer och mer kär för varje dag som går! Är så satans lycklig :)

Visst syns det att jag har ett mission? :P
Jag var Egypten-brun och varför Fredrik ser ut som ett spöke har jag ingen aning om ;)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är alltid lika roligt och spännande och läsa om hur människor har träffat sina respektive :)



Och så får jag väl välkomna dig som Bollnäsbo, igen, fast på riktigt nu då :)

2010-12-01 @ 08:09:47
URL: http://attiotrenolltvanollett.blogg.se/
Postat av: Mallan

Åh vad mysigt! =)

2010-12-02 @ 10:39:37
Postat av: Helen

Jättekul att läsa! Rolig bildtext! =)

2010-12-04 @ 21:11:13
URL: http://helenium.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0