Tisdagar....

Sista jobbiga tisdagen.
Vanliga fall skola 13-16,sedan 17-20 men idag ska jag plugga med Anna så det blir skola 11-20,GAH!
Tungt.

Jag är så jävla rädd för framtiden.... Samtidigt som jag vill plugga för alltid vill jag ha ett trivsamt jobb med L-Ö-N!
Det känns dock jävligt långt borta. Ibland känner jag att jag slösat 3 års studielån på den här jävla utbildningen.
Ni som läser första,andra eller tredje terminen på hälsopedagogiska programmet- Det blir inte bättre! Hoppa av nu medans ni kan. Läs till arbetsterapeut,certifierad massör,dietist,personlig tränare,sjukgymnast eller något annat vettigt om ni är intresserade av hälsa och människor.

(Såååå nu har jag fått ut lite negativ energi)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag har oxå hört det! Men gillade märta :)

Men funderar så det knakar här hemma, så svårt ju!

2010-02-23 @ 21:10:02
URL: http://choooselife.wordpress.com
Postat av: ..:Sarah:..

jag förstår exakt hur du menar.. och jag hoppade av i tid.

2010-02-24 @ 19:06:47
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej!

Jag har sökt och kommit in (brinnande intresse för kost, hälsa och motion). På vilket sätt är utbildningen dålig?

2010-12-31 @ 08:52:25
Postat av: Li

Hej Sofie! Jag tycker att utbildningen är ganska grund,vi får läsa lite om allt istället för att vara riktigt beläst på något område. Pedagogiken är jag ganska missnöjd med,skulle önskat att det var mer praktisk,användbar och mer relevant för coaching och motiverande samtal istället för att läsa om hur någon död pedagog såg på skolsystemet i början av 1900talet. Dessutom ser arbetsmarknaden ganska mörk ut. Sen är det säkert många som är nöjd med utbildningen men vad jag vet är det 1 person ur min gamla klass som fått ett relevant jobb för utbildningen (förutom vik på några månader).

Om jag skulle välja om idag så skulle jag läst till dietist och senare till personlig tränare!

Fråga gärna om du har fler frågor :)

2010-12-31 @ 13:38:21
URL: http://skapast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0