Mariekex mellan tårna

Att jobba på ettt äldreboende får mig att fundera mycket på livet och vad som är viktigt.
Man ska plugga i minst 12 år,helst minst 15 år. Sen ska man jobba 48 veckor om året och se fram emot sina 4 veckors semester. Sen ska man helst ha ett huslån och barn och så åker man till Thailand,Kanarieöarna,Turkiet elller något annat svennigt ställe när man har sina 4 efterlängtade veckors semester...
Man ska jobba tills man är 65 om man inte drabbas av cancer och dör i förtid men man kan ju faktiskt drunka eller bli påkörd också.
Om du lever till 65 ska du njuta av pensionen,det är ju det här man jobbat för... Eller?! Kroppen är inte vad den var och sen pang tjong så blir du dement,hamnar på ett boende,barnen hälsar inte på och du stoppar mariekex mellan tårna och tycker attt det är en utmärkt idé att smörja fötterna med mjölk.
Ni fattar va? Vad går livet ut på? Vad är viktigt? Vad tycker jag är kul och vad vill jag göra nu?
"Det där vill jag göra senare" "Det där ska jag göra när jag bli gammal",finns det något senare?!
Lev i nuet,njut varje minut. Carpe diem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0