56 minuter

Sprang milen idag för första gången i mitt liv. 56 minuter tog det,vilket gör mig enormt stolt!
Hade ju tänkt att springa TJEJMILEN på under 69 min men det slopar jag nog nu,jag är ju bättre än så ;)
Nu är det två löppass och 3 spinningpass innan det är dags för Tjejmilen den 5 september så allt känns kanon! Är jätteglad att jag tagit det lugnt och jympat/sprungit 1-2 gånger i veckan under sommaren (tränar i vanliga fall dubbelt så mycket) för benhinnorna har knappt krånglat alls :D

Sprang i Hemlingby där det sitter skyltar efter varje 500 m. För mig är det grymt,för andra kanske det är stressande.
Började med att gå ned på stan och hämta cykeln,ca 2 km,cyklade upp till spåret,ca 3 km och därefter 1 km promenad innan jag började springa. (Alltså 6 km spåret,1 km promenad-5 km löpning,löpning hela 5 km spåret)
Redan vid 1 km löpning blev andningen astung och halsen slemmade igen,jag har ansträningsastma! Men det släppte och helt plöstligt hade jag sprungit 4 km på 20 minuter vilket är jättebra! När jag sprungit 5 km stod klockan på 25 min och jag drack vatten innan skulle springa resten-vilken plåga. Km 5-7 var helt fruktansvärda och jag fick stanna och gå (kanske 10 meter) flera gånger. Men då kom 2km skylten vilket betydde att jag sprungit 7 km och då tänkte jag "3 km,det gör ju jag på en pisskvart" och benen gick av sig själva,det var helt underbart ända fram till km 9 då blev det supertungt med andningen igen! Men då var det ju bara ynka 1000 m kvar så det var bara att pusha!
Klockan slutade alltså på 56 min trots att det var så jobbigt och att jag faktiskt gick korta svängar! Det känns väldigt bra =)


10 dagar kvar till TJEJMILEN!

Kommentarer
Postat av: madelene

DU ÄR GRYM!

2010-08-27 @ 09:53:48
URL: http://enbildtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0