Svacka-skäms

Februari var en hektisk månad,mycket i skolan och fullt upp med flytt och så.
Jag tränade ca 2 gånger i veckan och åt mycket sött.
Som ett brev på posten gick jag upp 3 kilo (vilket är ganska orättvisst egentligen,jag är ju inte inaktiv direkt)
Nu har jag fått upp träningen igen men sötsakerna är kvar.
Har lyckats klämma 300 gr choklad på 2 dagar...under en vecka som skulle vara sockerfri... Vi har alla svackor men jag skäms.
Men värst är nog mitt hyckelri. Idag satt vi i cafeterian under rasten och jag ser de andra hälsopedagogerna köpa chokladmuffins och crossainter och jag tänker att "det är är väl onödigt på en tisdag" och sen går jag själv och köper en chokladkaka! ILLA. Fy mig. Om man börjar tänja på gränserna,var hamnar man då? Om man kan räddfärdiga 2 chokladkakor en måndag och tisdag kommer man rättfärdiga en hel del som man inte borde äta som vardagsmat.
Men som tur är så är det aldrig försent att ändra en dålig vana... Det är den onda cirkeln man ska akta sig för: Nu har jag väl börjat veckan dåligt så nu kan jag lika gärna fortsätta-mitt nya liv börjar på måndag.
Man kan inte lura sig själv mer än så. Börja idag,det ska jag iallfall göra :)

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

hej söta!

japp hemtenta nu.. ska sätta igång idag med den. den är stor men känns mycket roligare än pedagogik helvetet iaf. haha.. va gör du då?



ja nu tycker jag vi tar den där fikan. du har mitt mobilnummer, bara slå en pling. jag är ju lixom "ledig"



KRAM PÅ DIG

2009-03-18 @ 10:55:01
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0