Besviken

Idag är det måndag och fortfarande ett enda jävla ord från Omvårdnad.
Jag kan ta att de har valt att anställa någon annan,visst jävligt fittig stil när man lovar till 99% men jag tar det.
Nu får jag inte höra någonting. Ingenting. Jag har bara ett löfte från mars att gå på. Jag ringde i tisdags och jag ringer imorgon igen sen kan jag ju inte göra så mycket mer eller hur? Jag måste ju få besked även om det är JA eller NEJ.
Sån jävla tur att jag sökte sommarkurser ifall att... Nu försöker jag peppa mig själv och imorgon skickar jag in papper till CSN. Känns tråkigt att leva på lånade pengar men jag lever rätt gott på 7800 kr så det är väl ok... Men jag pluggar liksom 9.5 månader om året. Jag ska läsa 45 hp i höst(det är standard med 30 hp) och jag behöver vila hjärnan,jag behöver pengar.
Jag är så besviken. Tycker att det är sån otroligt dålig stil och fult gjort. Vad skulle jag gjort?
Självklart slutar jag söka sommarjobb när jag får gå på intervju,skriva på lite olika papper,får med mig broschyrer om deras verksamhet,sekretess mm och får höra "jag kan inte lova dig till 100% men det är 99 % säkert att du får jobba" och ett leende på det.
Har tårar i ögonen nu... detta var hela min sommarplan. Jag skulle äntligen komma på rätt köl och jag skulle kunna någon slant i backup om det skulle hända något oväntat. Nu har jag 3600 kr i sparpengar... det räcker till junis hyra+ räkningar.
DET ÄR ALLT JAG HAR. Det finns INGET mer. Inte en enda fond,inte ett konto,ingenting.
Jag känner mig så sviken,ledsen och arg.

Som sagt,en sån jävla tur att jag sökte sommarkurser annars hade allt gått åt helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0