Äppelmos

Jag har haft craving på äppelmos i några dagar.
Idag när jag var på Hemköp och köpte hundmat passade jag på att köpa en burk.
Det fanns tre att välja mellan,men en var alldeles för liten för att mina studentpengar skulle känna att det var värt det.
Synade innehållsförteckningen på de andra två och valde tillslut den med minst tillsatser och socker.
Då stiger en dam fram som uppenbarligen spanat på mig.
-Är du ute efter äppelmos? Jag skulle inte ta den där burken om jag var du,den är inge god.
Jag gillar Bob`s! (På plastrulle- moset med antagligen med socker och antagligen dyrast)
-Eh... okej.  Men om du skulle välja mellan dom här två burkarna?
-Då skulle jag välja den andra.
Jag synar då innehållsförteckningen en extra gång. Min burk innehöll hälften så många kalorier per 100 gram som hennes burk och min burk hade färre tillsatser. Min burk innehöll 96% äpplen och hennes innehöll 74% äpplen.
Jag sa detta till henne och la även till "Den kanske inte är godast men den är iallafall mest äppelmos".
Jag la ner min burk i korgen och gick =)

Kommentarer
Postat av: Stina

Haha, där fick hon sig en knäpp på näsan :D

2009-02-20 @ 22:16:51
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: Sarah

hell yeah! ;)

2009-02-21 @ 15:03:57
URL: http://inallhonesty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0