En vanlig dag på jobbet

Idag fick jag sluta 30 min tidigare,mycket uppskattat.
Mindre kul var ju att jag fick torka spya ;( Ska ta en lång dusch nu!!!!


Jag jobbar på ett äldreboende för dementa. Det är ganska tungt och kräver mycket tålamod men det är sjukt givande och det sägs en hel del roligt.
Boende 1 kan inte dricka själv.
Jag- Men *__* du måste dricka ordentligt!
Boende 1(upprörd)- Men men.. Man kan ju inte gå under en rund hund heller!

Boende 2 är alltid hungrig och försöker sno åt sig min matlåda trots frukost,lunch,fika och middag i magen.
Boende 2- Det här kommer du få läsa i tidningen imorgon! Jag  ska ange ditt namn!
Jag- Vad heter jag då?
Boende 2- Det kan du läsa i tidningen imorgon!!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh, gud så roligt! Jag älskar sådana här anekdoter. Skriv upp allt du kommer ihåg, vill höra varenda en!

2009-08-09 @ 00:12:47
URL: http://madelenes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0