Kom igång med träningen i höst!

Jag vill inte moralisera.
Jag fattar. Det är många som läser min blogg som ABSOLUT inte vill leva ett hälsosamt liv.
Då kan ni strunta i det här inlägget.

Det sägs att hösten är det nya nyåret. Man börjar om på nytt med skola och jobb och så även med träningen! Men det kan vara svårt att komma igång!

-Tänk investering. Ja det är dyrt med träningskort. Ja det är dyrt med träningskläder och skor. Men det är en investering i dig! På Hm finns billiga träningskläder och det finns skor som är gjorda för fysisk aktivitet på tex Skohuset som inte kostar skjortan. Fortfarande dyrt? Motionssimma! Handduk och baddräkt/bikini/badyxor har du förhoppningsvis hemma...
Sit-ups,armhävningar och upphopp är gratis... Promenader också!

-Häng inte upp dig på att ha en träningskompis. Självklart är det skönt att träna med någon,att ha stöd och pepp från någon man litar på. Men det är båda skönt och viktigt att våga träna själv.
Du slipper anpassa dig till någon annan!

-Det tar tid!
Det tar tid att hitta en träningsform som passar just dig! Vissa träningslokaler har testa-på dagar (eller att någon som redan tränar där får ta med en kompis) och det kostar inte allt för mycket testa träna 1 gång! Sjävklart är det dumt att köpa dyrt kort för flera hundra kr och sen funkar det inte. Prova dig hellre fram-blir kanske lite dyrare-men då är man säker sedan!

- Det finns alternativ!
Okej du vill inte vissa dig på ett gym. Inte på ett badhus. Köp ett hopprep och/eller ett hantelset och/eller en pilatesboll och träna hemma!
Åter igen: Sit-ups,armhävningar och upphopp är gratis...

-Gör träningen till en familjeangelägenhet.
Vill du absolut träna med någon-och ingen kompis kan?
Hör med pappa,mamma,syrran,kusinen eller varför inte mormor om det vill ta en powerwalk med stavar eller en sväng i spåret.

- Se till att träningen inte ligger för långt bort.
Det ska inte vara ett projekt att överhuvudtaget ta sig till träningen.
Perfekt om träningslokalen/spåret ligger mellan hemmet och skolan/jobbet.

-Tänk bort alla andra.
Vissa har svårt att gå på gym på grund av den stora omsättningen av folk i olika former.
Glo inte på andra så kanske dom inte glor tillbaks. De är där för deras skulle precis som du är där för din skull.

-Tänk positivt.
Tänk inte jobbigt och tråkigt. Tänk kul och skönt. Tänk på hur fräsch och duktig du känner dig efteråt.

- Byt inställning! Vill du inte träna så över ovanstående tips helt värdelösa. Du måste vilja själv,genuint. Du måste hitta motivationen,ingen kan göra det åt dig.
Peppa dig själv och ge inte upp!
"Jag VILL och jag KAN"!

Kommentarer
Postat av: Nea

svar: tack för att du försöker men hur otroligt det än låter så förstod jag inte det där.... heller. :(

2008-09-16 @ 16:40:08
URL: http://linneagibbs.blogg.se/
Postat av: Sarah

Bra tips! Det där "jobbigt, tråkigt" kännde jag verkligen, och kommer säker känna ibland igen men jag älskar att träna på gym nu när jag gjort det 2 gånger. Man känner sig så duktig och mår bra av det i allmänhet lixom! :)

2008-09-16 @ 17:55:03
URL: http://dementedwhore.blogg.se/
Postat av: Maria

bra med tips och pepp..

kram

2008-09-16 @ 18:35:53
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: Stina

Superbra tips !!

När jag gnällde i min blogg så var det faktiskt din kommentar som fick mig att tända till : )

Nu är jag inne på andra veckan med gym.

2008-09-16 @ 21:42:15
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

nu väntar jag bara på bitcing.. hahah..



Bra inlägg säger då iaf jag!!



PUSSEN

2008-09-16 @ 23:24:23
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0