Stort beslut...

Just nu är allt väldigt osäkert men som det känns nu kommer jag att hoppa av Hälsopedagogiska programmet.
Dels för att det inte går så bra just nu men det tror jag beror mest på min inställning.
Jag vill ju utbilda mig,gärna så fort som möjligt.
Kan inte tänka mig någon annan utbildning än den jag går nu men det kommer inte leda någon vart.
Jag är lat. Jag är inte beredd att göra allt och kämpa i massa år för att vara frilansare typ.
För det är det man blir just nu.
Alla pratar om den stora "insikten" som ska drabba alla arbetsgivare och storföretag men jag tror att det är en dröm.
Jag vill inte plugga i 3 år,ha studieskulder för att sedan vara tvungen att plugga i 3 år till för att få jobb.
Samtidigt vill jag inte ta ett skitjobb och skjuta på mitt liv.
Okej jag är knappt 20 men jag är otroligt rädd att bli som min mamma som inte har någon utbildning och som inte har haft ett fast jobb på 20 år.

Men allt känns väldigt jobbigt och jag vet varken ut eller in.

Såhär ser mina alternativ ut
-Läsa dom 4 terminerna som är kvar,ta fil kand.
-Läsa 2 terminer till och ta högskole examen.
-Hoppa av nu efter 2 terminer och göra vad?
*Jobba,men var fan då?
* Göra lumpen?

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

min högsta dröm är att få komma in där=)
jag vill läsa och sen vem vet, kanske en professor examen, strata eget och få jobba med mat och hälsa.. vilken dröm!!! men va du än bestämmer dig för att göra så skaffa ett job som är stimulerande där du får tänka.. det är rena döden annars! KRAM

2008-05-13 @ 14:54:28
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0