Det när bara minderåringa som får skjutsa på cykel...

Igår tog jag en paus i pluggandet och Putte Love bjöd mig på Matilads,åhw så gott,åhw så mysigt.
För en gångs skulle åt vi samma sak!

Förätt:
Alspånsrökt oxfilé 52˚ med syltad äppelpytt,
sango groddar och senapsdressing

Varmrätt:
Gödkalvfilé "Oscar" med hummer, vit sparris och svart sommartryffel

Efterätt:
Li :Choklad 72% & hasselnötsbrownie med kolaglass och
soltorkade svenska körsbär i PX sockerlag

Putte:
Ostar från Eskesta gårdsmejeri med fikon & nötkaramell
och krusbärsmarmelad

MUMS. Blev lite köttigt men det var fantastiskt gott.
Jag äter nästan aldrig äter kött eller kyckling hemma,så ibland skriker kroppen efter ett rejält köttstycke ;)

När vi skulle hem skjutsade Putte love mig på pakethållaren.
V stannade vid Sibylla för att han skulle köpa snus och där står ett gång poliser.
En av dom stirrar på mig där jag sitter på pakethållaren och säger åt mig att jag ska gå av.
Han mumlar till Putte att jag är för gammal för att sitta på pakethållaren och om man är under 18 får man ha 1 person på cykeln men om man är under 10 får man skjutsa 2....
Personligen förstår jag inte hur det ska gå till.
Är det någon som känner till den lagen?
För mig lätt det som rent maktmissbruk och bullshiting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0