Li?

Jag älskar verkligen mitt namn. Jag skulle aldrig i livet byta bort varken förnamn eller efternamn.
Det är lite speciellt och jag  har aldrig någonsin var Li S för det har inte funnits någon varken i min klass eller på min skola som haft samma namn som mig.
Dock är det assvårt att presentera sig.
Gamla hör dåligt och  det blir ofta: Lie? Lin? Linn? Lis? Lina?
Ska man skriva in sig någonstans tar det hundra år,hur stavar du? Lii? Lee? Lie?
Ska man presentera sig på fest lär man vara snabb och tydlig för om någon skulle råka nysa i bakrunden skulle mitt namn försvinna i ljudet.

När jag precis träffat Putte love råkade vi stötta på hans föräldrar ute  på promenad.
När Ewa berättade för Fredrik om mig sa hon:
-Hon är liten och mörk(jag har mörka ögon,svarta ögonbryn och jag hade nästan svart hår) och heter Li.
-Vadå? Jag fattar inte. Är hon svart? Eller kines? Vadå?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Om jag ändå kunde! Han kommer inte betala för det är inte hans körkort att betala (enligt honnom, men jag kan tycka att han borde ha tänkte att investera i min framtid någon gång i alla fall...).



Så det fungerar ju lixom inte riktigt. Jag får betala precis allt ur egen ficka, till och med handledar intyget! :(

2008-07-19 @ 12:12:45
URL: http://dementedwhore.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

jag gillar oxå ditt namn, det är mitt framtida barns namn, de eller Pixi.

2008-07-20 @ 13:28:20
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0