Sugen

Idag kom jag på mig själv med att dagdrömma om chokladtryfflarna jag ska göra till mamma i födelsedagspresent.
Jag trodde suget skulle minska men jag tror faktiskt att det har ökat... Men jag kan kontrollera det och de är ju det de här veckorna har gått ut på,kontroll!
Jag har nu gått på detox i 19 dagar och jag har varit helt sockerfri i 24 dagar.
7-10 dagar kvar,vet inte när jag ska baka så jag håller mig tills dess.
Svårt har det absolut inte varit,det ska inte vara svårt heller egentligen,det borde vara självklart att ha längre uppehåll,helt naturligt.

Min detox hittills:
  • Jag har gått ner ca 1.5 kg(väger nu 48 kg) Inte önskat i december,jag är en av få som går ner i vikt under julmånanden! Maten suger ju!
  • Jag kan nu urskilja mina mönster. Tex att en lyckad shoppingtur nästan alltid avslutas med chokladtryfflar!
  • Jag har inte längre dåligt samvete för det jag stoppar i mig.
  • Jag känner mig piggare och mer taggad inför träning efter vilodagarna.

Ikväll frestar jag mig själv med:
- Leilas jul kl 21.00
Hoppas att hon bakar något smaskigt.

Kommentarer
Postat av: SANNA

Duktig du varit :)

2008-12-10 @ 21:05:34
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: madde

Du är så duktig! Kan du rekommendera detoxen?

Själv älskar jag julmat :/

I morgon ska jag dricka vin... känns jättekonstigt! Jag kommer nog inte kunna äta sötsaker på samma sätt längre, jag sörjer det lite grann. Frossandet liksom. Men det är väl en bra sidoeffekt antar jag. skulle vara roligt att väga mig, har ju ingen våg.



Lejlas jul är det bästa. Älskar allt hon gör.

2008-12-11 @ 13:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0