Julafton hos familjen Linderstam

Igår var det julafton,den v ar bra :)
Men idag är det lika mycket julafton hos min familj.
Dubbelt med paket alltså ;)

När vi kom till svärpäronen satt vi i soffan i tre timmar.
Fredrik och Madelene. Fredde gnäller jämt när han har jobbat,igår hade han jobbat 06-12(tror att han slutade tidigare dessutom). Vi slog vad om hur många gånger han skulle nämna att han hade jobbat och det blev oavgjort mellan Putte som gissade 6 ggr och Madde som gissade 10. Han nämnde och gnällde hela 8 gånger.
Gunnel,Ewa och Urban.
I år hade vi bestämt att man bara skulle köpa till en person var. 300 kr fick klappen kosta,vi är 8 st och vi lottade vem vi skulle köpa till. Så rent teoretiskt borde det väl ligga 8 klappar under granen? Eller max 16 st? Var typ tredubbla.
Julbord. Alla älskar julbord,utom Li. Jag åt lax och skinka som vanligt och det är ju gott...
Powernap efter maten.
Jag och Madde hade gjort julgodis. Och det var mest hon och jag som åt.
Putte delade ut julklappar.
E.T phone home. Min mamma hade ringt typ 10 timmar tidigare men putte hade glömt att säga det.

Mina julklappar:
- Boken Njut av choklad
-En söt portmonä
-En stor och en liten neccessär
-Grovt salt
-Jättefina örhängen som jag kikat på själv men inte köpt pga priset (120 kr,höhö)
- Coolt nagellack med magnet som gör mönster i lacket!
Och av min tomte,Yngve 93 fick jag: Två Nike-linnen,ett grönt och ett svart. Häftiga pösiga,ankelkorta träningsbyxor med satine på sidan. Skitcoola,jag vill dansa afrikansk dans i dom ;)


IDAG: Jul hos familjen Skarp och party ikväll.

Kommentarer
Postat av: SANNA

Så fuskigt med dubbeljul ;)

2008-12-25 @ 15:35:53
URL: http://kryckan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0