Inte redo!

Putte Love älskar barn och vill gärna ha barn så snabbt som möjligt (jag är 20,han 24).
Jag hatar barn. Jag kan tänka mig att skaffa 1... när jag är mellan 26-29 år sådär.
Är lite kluven över när i liver man ska bli förälder. Man gör båda sig själv och barnet en otjänst genom att bli förälder tidigt men det är ju lika stor otjänst åt båda hållen att bli förälder sent i livet. Visst man kanske har en stabil grund men riskerna vid en graviditet är ju så jävla mycket större ju äldre man blir och man är kanske inte lika pigg på att springa runt och leka när man är 37 som man skulle varit vid 27.
Men det handlar väl om mognad och kärlek!
Sen är det väl en fördel om man har fast jobb och inte bor i en studentkorridor.



Iallafall! Gjorde ett "Är du redo för att skaffa barn?"-test och
 här är mitt svar:
Oj, oj, oj, det verkar vara långt kvar tills du ens börjar tänka i bebisbanorna. Lek färdigt innan du satsar på en knodd!

Puttes svar:

Du är helt klart mogen för att bli förälder, det verkar ju vara det enda du har på hjärnan! Lycka till!

Gör testet här!
 
Jag tror att vi är långt ifrån mogna att skaffa barn.

Kommentarer
Postat av: Madelene

men fyfan vilket kasst test. Det fanns inte ett enda svar som jag tyckte passade. Det var ju verkligen antingen eller. Jag blev samma som Putte trots att jag svarade att jag inte ville vara i närheten av bajsblöja osv. Haha.

2008-08-18 @ 14:23:52
Postat av: Lillebror

Ni har ju redan en bejbis, de räcker vell bra. jag tänker inte va barnvakt åt nån unge inte ;D

2008-08-22 @ 17:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0