Tankar inför bebislivet

Med Vira blev starten lite tuff för oss. Jag var snittad,Hon skrek väldigt mycket,hon sög hål på mig tidigt och det var allmänt jobbigt när hon sov så lite och var så missnöjd. Nu känner jag mig tryggare om historien skulle upprepa sig. Vi är ett superteam,aldrig varit så kär i Fredrik som när det var som värst med Vira 😂 Såhär tänker jag nu:

*Amning
Vi kämpade på med amningen och red ut stormen och hade en lyckad amning i 9 månader. Dock kände jag mig oerhört låst på slutet då hon vägrade flaska,mat och skulle amma varannan timme på natten 😴 Denna gång hoppas jag på att kunna amma i 6-8 månader. Med Vira slutade jag amma och började jobba veckan efter... Hoppas på lite mer "tid" utan amning innan jag börjar jobba denna gång,planen är när bebis är 10 månader men vi får se. Amningen kanske inte alls funkar denna gång. Försöker vara ödmjuk inför det och inte känna krav,stress eller press över det.

*Sömn
Vira har ju alltid behövt ganska lite sömn så nu är vi tyvärr ganska vana,hon sover ca 20-06 nu utan dagsvila vilket jag tycker är lite för en 2.5 åring. Hon vaknar 1 gång per natt och det är ju super,det har hon gjort i ca 6 månader,innan var det minst 3 gånger per natt... När hon var bebis sov jag när hon sov men det kommer ju inte bli lika denna gång... Och uppstigning kl 06 när man ammat halva natten ser jag inte fram emot... Fy. Förhoppningsvis kan vi teama på helgerna och vem vet,bebis kanske älskar att sova (såå stor dröm 😂🙏)

Det jag vet nu är att alla bebisar inte bara "äter och sover". De bebisar jag hade träffat innan ammade snällt,somnade och sen kunde mamman lägga ned barnet i vagn eller babynest till nästa amning. Vira gallskrek,kämpade och fäktades under amning och vägrade ligga själv eller ligga i vagn,babynest gick an korta stunder.Hon skulle ligga på axeln. På bilden får hon en slurk ersättning för hon har sugit hål på mig. Fredrik försöker få henne att ligga i hans famn men hon fick panik och det här var enda ställningen hon accepterade 😢 Dock hade vi det såhär en kort period,2 månader. Sen blev hon världens gladaste bebis 😄🙏


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag känner igen mig såååå mycket i det du skriver! Låter som Vira och Elias var ganska lika. Förutom amningen då, den funkade bra för mig men han va ändå aldrig nöjd. Vi väntar också tillökning i april/maj och funderar också hur det ska bli den här gången. En till som är lika tuff eller nån som bara är. Vore en dröm att få en bebis som vill ligga i soffan och mysa, det kunde vi aldrig göra med Elias 😂 Lycka till! 😊

Svar: Stort grattis 😀 Förstod det på din ul-kommentar på insta 😉 Håller tummarna för två trötta nöjda bebisar denna gång 💕
Li Blom

2017-11-10 @ 08:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0