Inskolning och sömnvägran

Mitt i Viras inskolning.
Det går bra tycker jag,hon känner sig för. Brutit ihop några gånger när hon gjort sig illa eller om någon kommit för nära för snabbt. 
Idag tackade hon som vanligt för bananen,satt i mitten under sångstunden och blev överlycklig när hon fick sjunga Imse vimse. Imorgon ska jag nog lämna en stund.

Som jag skrivit tidigare har sömn aldrig varit någon hit hos Vira Blom. Nu sover hon ändå bra på nätterna,vaknar 2-3 ggr och bjuder på sovmorgon  till 7.45 idag och 8.40 igår!! (Men hon somnar sällan före kl 21 då...)
Men dagsvilan blir bara senare och senare och kvällen längre och längre. Så idag skippade jag den.  Tro mig,jag försökte. Promenerade 5 km i hopp om att hon skulle bli trött. Nej. Vid 14.30 när hon egentligen ska ha vaknat för länge sedan försökte jag igen,slutade med att hon hoppade jämfota i spjälsängen.
Så utan ett gnäll var hon vaken 7.45-18.15 idag. Kommer definitivt skippa vilan eller vara hård på max 1 timme. Men det är ju så skönt när dom små sover 😂😴
Nästan somnat efter maten 16.30...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0