Mer vego

Jag vill äta mer vegetariskt/vegansk mat. 
Skrev för ett tag sedan att jag blivit mer känslig/orolig sedan jag blev förälder,de inkluderar djurs lidande. Jag kommer inte äta helt fritt från animaliska livsmedel men många bäckar små,jag vill anstränga mig.

Här är en smarrig gryta,3 stora portioner:
-2 ekologiska buljonger (såå mycket godare än icke ekologiska)
-5 små ekologiska potatisar
-2 stora ekologiska morötter
-2 dl ekologiska gröna linser
-Vegansk färs i önskad mängd.
-1-2 vitlökar+lök
Koka upp buljongen tillsammans med linser och skalad,hackad potatis.
Hacka och stek morot med vitlök och lök (jag älskar schalottenlök) samt färs.
Häll i grytan och låt puttra någon minut.
I dag hade jag fetaost på-  vegetarisk,annars vegansk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0