Kaoset

Idag är vår sötnos 1 vecka gammal!
Vi har haft 1 bra natt,1 helt okej och 5 helvetesnätter. Då pratar jag inte om att hon somnar sent utan hon skriker och är missnöjd utan 1 sekund sömn fram till klockan 05. Inatt sov hon 02-04.30,resten av tiden var hon superledsen,man blir så klen i mammahjärtat,vill göra henne nöjd.
Min mjölk rann till snabbt men den verkar inte vara gottig nog. Jag blöder&har sår och provat krämer,pads,amningsnapp. Frågade varenda person som kom in i vårt rum på BB om hennes grepp men fick inget vettigt svar... Uppenbarligen är det lite tokigt. Jag pumpar och ger i flaska.
Vi ger minifom och idag fick hon sin första flaska ersättning och efter det sov hon som en stock.
Fredrik stoppade om mig och jag fick sova 9-13.30,guld! Hoppas vi får rätsida snart,vill verkligen amma men när mitt blod rinner i hennes mungipa känns det tröstlöst. Bvc kommer på besök på fredag,hoppas på att få bra input då.

Kommentarer
Postat av: helen

Grattis! Hon är ju övernaturligt söt! Är ni klara med vad hon ska heta? =)

Svar: Tack :) Japp men vill berätta för vänner&familj personligen först så håll ut ;) Har ni några favoriter? :) Vet ni vad ni väntar? :)
Li Blom

2015-05-20 @ 19:41:45
URL: http://overgrownemo.wordpress.com
Postat av: Milla

Åååh, stackare! Jag vet hur det känns - mitt råd är PUMPA! Jag ville också amma så medan jag hade sår pumpade jag och gav på flaska. Det är bökigt men värt det om man vill läka brösten. Annars är mitt råd att skita i att amma. Det ligger alldeles för mycket fokus på amningen istället för att hinna njuta av sitt lilla mirakel första tiden. Lycka till hur som helst! 💕

Svar: Tack! :) Glömde skriva att jag pumpar någon gång per dag också,så skönt! Vill inte gruva mig inför varje amning :/
Li Blom

2015-05-20 @ 19:52:34
Postat av: Frida Forsblom

Fy va tråkigt!:-(
Åk ner på Apoteket och köp en amningsnapp. Den sätter du på bröstet som en napp för att skydda bröstvårtan och för att bebisen ska få bättre tag. Den räddade men mej bebis nr 2.
Den är lite bökig att få på men jätteskön om man har sår. Det är oxå lite svårt att veta storleken på dom, jag köpte först en för stor men jag tror att den minsta i stl S är vanligast så köp den i så fall.
Åh fy, jag hatade verkligen att amma och tyckte det gjorde så ont så jag lider med dej!
Men pumpa och varva med ersättning för en trött och olycklig mamma är inte bra!
Hör av dej om du vill ha hjälp med amningsnapp så kan jag komma och visa dej....själv satt jag och grinade å skrek för att jag inte fick till det bra i början. Kraam!

Svar: har den men hon blir inte lika nöjd då :/ L var för stor och M passar precis men lossnar så jag måste hjälpa till att hålla i den och då blir hon störd av det också... :(
Li Blom

2015-05-20 @ 22:58:25
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: EliN

Usch, med Agnes hade jag problem med tissarna också, hon hade bra grepp MEN hon tröck typ ihåp vårtan mellan tunga ocj gomm så jag fick som ett trycksår som en sträck över vårtan, den smärtan 😣 efter 1v höll jag på och ge upp då det var en ständig kamp att hålla kontrollen när kag skulle amma. Det blev då att det värsta bröstet sluta jag amma och bara pumpa och det andra kunde jag amma rätt bra med. Sen gick det fort, tror fasiken det läkte på ett par dagar sen kunde jag hel amma henne. Som frida skriver så finns fet amningsnapp, den undvek så hon inte kunde trycka ihop vårtan MEN jag fick fasiken aldrig på den bra, stressen med en skrikandes bäs å att man skulle på med den där gick helt enkelt inte FÖR MEJ. Mitt tips är alltså att avstå amningen helt och bara håll igång med pumpen tills såren läkt så kan du ta tillbaka amningen sen om du känner för det då.

Svar: Ja det lär nog bli så :/ Tycker att det funkar asbra att pumpa men blir såklart rädd att hon blir slö i greppet och inte vill amma sen :/
Li Blom

2015-05-20 @ 23:26:12
URL: http://elingranath.blogg.se/
Postat av: EliN

OCH vad otroligt söt hon är 😀

Svar: Tack :) Håller med ;)
Li Blom

2015-05-20 @ 23:26:56
URL: http://elingranath.blogg.se/
Postat av: EliN

url: http://elingranath.blogg.se/2012/march/agnes-marta-lindblom.html

Här är inlägget jag skrev lite smått om mitt besvär med amningen.

Svar: Skönt att de löste sig, håll tummarna för oss :)
Li Blom

2015-05-20 @ 23:31:41
URL: http://elingranath.blogg.se/
Postat av: Frida Forsblom

Fuktar nu amningsnappen före? Då får den bättre fäste. Jag blötte ett finger och drog runt kanten.
Men det är inte lätt ned en hysterisk bebis som skriker och vill ha mat helst nyss :-(
Kör på ersättning och pumpa tills när BVC kommer så kan hon säkert visa dej några bra knep. Leia höll jag fel så hon fick fel tag och därmed sår :-/
Vi fick oxå tipset att ge flaskan lite före så bebisen inte är superhungrig när den ska ta bröstet. Leia blev så hysterisk när hon inte fick tag och var hungrig så det gjorde saken värre.
Hoppas det löser sej snart och att du kan få njuta av allt i lugn och ro

Svar: Yes blöter men måste ändå hålla i :/
Li Blom

2015-05-21 @ 07:40:02
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas det löser sig på bästa vis. Liam åt ersättning tidigt, hur bra som helst det också. :)

Svar: Skönt att höra :) Har sagt att jag gärna delammar tidigt men kanske inte efter en vecka... Hehe.
Li Blom

2015-05-21 @ 11:01:18
Postat av: Milla

Just det - Calmaflaskan! Den nappen är "mer som en tutte" än andra, vilket gör att hon troligen lättare hittar bröstet när ni vill prova amningen igen ☺️ Hehe, känner att det här är ett ämne jag kan alltför väl...

Svar: Hehe förstår de ;) Fredriks syster har en sån som vi ska få låna :)
Li Blom

2015-05-21 @ 13:09:53
Postat av: helen

Barnmorskan på ultraljudet tyckte hon såg att det var en pojke men kunde inte säga säkert, så vi får väl se. =) Vi är säkra på två av namnen men vill ha ett mellannamn också, om det nu är en pojke. En flicka har vi de två andranamnen klara men inte tilltalsnamnet. Det är viktiga grejer, namn!

Svar: Ja vi hade också mellannamnen klara innan :) Hillevi Elisabeth blir det efter våra mormödrar :)
Li Blom

2015-05-21 @ 17:50:03
URL: http://overgrownemo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0