90%


Kroppen:
Nu är det så lite tid kvar att jag inte behöver skriva "än så länge": Jag har en sån fantastisk graviditet!
Jag mår bra,sover helt okej och har inte ont någonstans :)
Börjat svullna upp i händer&fötter,ömhet i bäckenet när jag promenerat långt men annars är jag tipptopp :)
Jag har gått upp 9 Kg (7.6 kg sen plusset) och i den här takten slutar det nog på 11-13 kg totalt vilket känns rimligt. Trivs oerhört bra med min gravidkropp,trodde nog att jag skulle se ut som en boll med tanke på att jag är rätt kort (160 cm) men nej,jag känner mig väldigt fin :)

Känslor:
Stabil! Inte gråtit på ett tag :P

Oro:
Ja jag har börjat oroa mig för en stor bebis...
Skulle inte förvåna mig om jag byggt en 4 kgs bebis på allt kvarg&hårdbröd som jag ätit istället för godsaker...

Maten/cravings/träning
Äter fortfarande helst frukost hela dagarna... Har kunnat äta köttfärs för första 
gången sen typ v 8. 
Har inga speciella cravings,messmör är det enda. Dock blivit lite hooked på socker sen strax innan påsk,inga mängder men oftast någonting varannan/varje dag. 
Träningen går toppen! Försöker aktivera mig med något varje dag. Folk stirrar på gymmet men det skiter jag i ;)
Som de känns nu kan jag köra ända fram men det är inte träningsmotivationen det sitter i utan att pigga på mig,klä mig anständigt,ta mig till stan och träffa folk som kommer ta emot :P

Framtid&längtan
Allt är förberett och nu väntar vi bara.
Jag har inte läst en sida sen jag slutade jobba,det som jag skulle göra ;) Vill läsa mer om profylax och köra mer gravidyoga.
Vi pratar mycket om sommaren här hemma,snart är vi tre :D







Kommentarer
Postat av: Frida Forsblom

Åh det låter så härligt! Jag har oxå mått bra i mina graviditeter och skulle kunna göra om det tusen gånger om :-D jag är såååå bebissugen, men Lars är inte med på samma spår!
Det är så härligt att få läsa om nån som mår bra i graviditet och trivs, lika dom jag har gjort....det brukar nästa alltid bara vara mest gnäll annars :-)
Jag tror iaf stenhårt på att det blir en kille som kommer komma i v.38

Svar: vad härligt att höra! Ibland känns det som att det bara är jag som älskar de :P Oj oj v 38,jättesnart ju :O
Li Blom

2015-04-16 @ 20:35:41
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0